• Marika 34

Planerad otrohet?

Jag har varit sambo i cirka 10 år. Lycklig, barn, bra man m.m. Men ändå har jag gjort något jag inte kan förstå varför. Till saken hör att jag har ett ganska dåligt sexliv hemma, beroende på att min lust helt avtagit. För ett tag sedan så letade jag upp min förre älskare och kontaktade honom via e-mail. Responsen var blixtsnabb. Idag har vi nästan daglig kontakt och han vill gå hela vägen. Än har jag inte gjort det, men....
    Jag pendlar nu mellan det ena "rätta" och det andra "fela". På nå´t sätt så tror jag att det kan hjälpa lusten att komma tillbaka på ett annat sätt vet jag att det är helt fel. Hjälp!

• Svar på tråden Planerad otrohet?
  • Marika 34

Jo, vi har pratat om det. Sambon förstår och håller ut. Men jag tror att jag behöver "vakna till". Fast jag vet ju egentligen att det är fel. Annars hade jag ju aldrig frågat er, eller hur?

• Marika 34

Madelyn:
    Nej, han vet inte att jag har kontakt. Jag tycker inte han behöver veta det. Jag har ju heller inte gjort något jag inte borde. Men tankarna finns där...

• Marika 34

Okey. Ni har jättebra förslag allihop. Men jag har testat dem alla. Om jag vänder på det: Jag älskar min sambo, men vi har trots många försök inte lyckats få ett bra samliv sedan cirka fem år tillbaka. Skall jag då lämna honom?

• Marika 34

Tack för alla kommentarer. Självklart håller jag också med om att otrohet är helt fel. Känns bara som om hjärnan har fastnat. Skönt att man kan få fråga och få ärliga reaktioner utan att någon egentligen vet vem man är. Då kan man ju liksom leva vidare lugnt och stilla.
    Jag vill ändå påpeka att jag ju faktiskt inte har gjort något, utan ställt frågan.
    Safety skrev: "det spelar ingen roll var man blir hungrig bara man äter hemma".
    Är det då okey att ha flirt per telefon och aldrig gå vidare med det??

Svar på tråden Planerad otrohet?