• Marika 34

Planerad otrohet?

Jag har varit sambo i cirka 10 år. Lycklig, barn, bra man m.m. Men ändå har jag gjort något jag inte kan förstå varför. Till saken hör att jag har ett ganska dåligt sexliv hemma, beroende på att min lust helt avtagit. För ett tag sedan så letade jag upp min förre älskare och kontaktade honom via e-mail. Responsen var blixtsnabb. Idag har vi nästan daglig kontakt och han vill gå hela vägen. Än har jag inte gjort det, men....
    Jag pendlar nu mellan det ena "rätta" och det andra "fela". På nå´t sätt så tror jag att det kan hjälpa lusten att komma tillbaka på ett annat sätt vet jag att det är helt fel. Hjälp!

• Svar på tråden Planerad otrohet?
  • madelyn

Varför har lusten avtagit? Är du inte attraherad av din sambo? Eller är det något annat? Jag tror att det är otroligt viktigt att du tar reda på vad det är som känns fel i erat förhållande innan du gör nånting dumt!
    Trots allt är det ditt hela samboliv du sätter på spel för att bli tillfredsställd.

• Ellte

Tycker det låter fruktansvärt... Har ni pratat hemma om problemet? På vilket sätt skulle det hjälpa dig och din sambo om du bedrar honom?

• madelyn

Kanske lät det lite hårt- i såfall ber jag om ursäkt! Jag har bara jättesvårt för otrohet- samtidigt som att jag kan förstå att du inte har det lätt (för mig är sexlivet väldigt viktigt).
    Hoppas du inte tar illa upp för att jag sa vad jag tycker?

• Marika 34

Jo, vi har pratat om det. Sambon förstår och håller ut. Men jag tror att jag behöver "vakna till". Fast jag vet ju egentligen att det är fel. Annars hade jag ju aldrig frågat er, eller hur?

• madelyn

Vet han att du har kontakt med din gamla älskare?

• Marika 34

Madelyn:
    Nej, han vet inte att jag har kontakt. Jag tycker inte han behöver veta det. Jag har ju heller inte gjort något jag inte borde. Men tankarna finns där...

• Ellte

Nä men vad är det du vill att vi ska säga :) "Självklart är det okej att du är otrogen" :? Den enda som kan svara på frågan om det är "okej" är din sambo... Jag är helt övertygad om att lusten kan återkomma på annat sätt! Äter du p-piller? Sluta! Lämna bort barnen och åk på romantiska helger. Börja träna, köp nya underkläder, skaffa ny frisyr (på ett eller flera ställen ;))... Försök att "ha sex ofta" även om du från början inte är jättesugen, mycket vill ha mer!

Ehmm..kan inte komma på något mer just nu men försök att ändra på saker hemma istället för att fly någon annanstans. Jag har själv haft irriterande "antilustproblem" men det KAN gå över!!! Lycka till!

• Mastermind

Om du gör detta och det "väcker" dig, så är ju risken stor att du behöver bli "väckt" flera gånger. Nej, jag hade definitivt hållit mig undan. Det blir svårt att dölja (om inte fysiskt så psykiskt), och om din sambo får reda på detta så är det här den värsta formen av otrohet (planerad, alltså). Fråga hellre din sambo om han är villig att bjuda in en extra person i sängkammaren isf, så du inte blir "väckt" ensam. Eller, ännu bättre, föreslå samtalsterapi. Ge inte upp såhär "lätt". Testa ALLT innan du tycker att det bara finns otrohet kvar som alternativ. Och när det är det enda som finns; Gör slut med din sambo. Ingen förstjänar att bli sviken av sin partner på det viset.

Nu lät jag kanske hård, men det är så jag tycker. Planerad otrohet är verkligen inte acceptabelt, försök med allt annat du kan komma på, först. Det bästa vore såklart om du kunde säga allt till din sambo, berätta om dina "planer" och säga att du är desperat (för det är du ju om du funderar på att vara otrogen), då kanske han förstår allvaret i situationen och kan stötta och hjälpa dig bättre. Det är svårt att veta hur öppen er relation är, då du inte skriver så mkt i ditt svar.

• madelyn

Prova de där pillrena.. vad heter de? Typ argiplex eller argomax eller nåt sånt? Ska hjälpa till med lusten har jag läst!
    Hoppas du kan hitta lusten med din sambo igen!

• Stjärna

Prova att hitta på något helt nytt och sexuellt med din partner.

Exempel, se till att ni får älska ute, drick lite vin (kan hjälpa till att få dig att slappna av) kanske vid havet, eller i en mysig glänta.

gör något "busigt" tråden om de mest konstiga ställena att älska kan nog vara en tipsbank där!

Hitta på något "syndigt"

Unna dig något som får din kropp att må bra, och engagera din sambo i det! Jag blir mycket mer sugen när jag mår bra med mig själv. T.ex. spa-kväll på salong eller hemma. Låt sambon massera dig, tvätta ditt hår osv. Se till att du känner dig riktigt ompysslad och uppvaktad.

Svar på tråden Planerad otrohet?