• Marika 34

Planerad otrohet?

Jag har varit sambo i cirka 10 år. Lycklig, barn, bra man m.m. Men ändå har jag gjort något jag inte kan förstå varför. Till saken hör att jag har ett ganska dåligt sexliv hemma, beroende på att min lust helt avtagit. För ett tag sedan så letade jag upp min förre älskare och kontaktade honom via e-mail. Responsen var blixtsnabb. Idag har vi nästan daglig kontakt och han vill gå hela vägen. Än har jag inte gjort det, men....
    Jag pendlar nu mellan det ena "rätta" och det andra "fela". På nå´t sätt så tror jag att det kan hjälpa lusten att komma tillbaka på ett annat sätt vet jag att det är helt fel. Hjälp!

• Svar på tråden Planerad otrohet?
  • zorn

Att vara otrogen är aldrig rätt.

Om din sambo är med på att ni har sex med andra så är det en annan sak.
    Men att gå bakom ryggen på en som älskar det är väldigt fult.

• Jema

Att ens överväga att vara otrogen?!
    Hur kan man vara så egoistisk, respektlös, svekfull, oärlig mm?

Hade jag varit i din mans situation så hade jag slängt ut personen med huvudet före och aldrig tagit personen tillbaka.
    Man förtjänar bättre än det!

Jema

• Miniängeln

Marika 34:

Hallå?

Jag är nyfiken på å höra din kommentar till allas inlägg här..

• safety

Jag gillar uttrycket "det spelar ingen roll var man blir hungrig bara man äter hemma". Gå ut på krogen, dansa, flirta och ta med dig den upprymda känslan hem och fortsätt flirten med din partner istället.

• Marika 34

Tack för alla kommentarer. Självklart håller jag också med om att otrohet är helt fel. Känns bara som om hjärnan har fastnat. Skönt att man kan få fråga och få ärliga reaktioner utan att någon egentligen vet vem man är. Då kan man ju liksom leva vidare lugnt och stilla.
    Jag vill ändå påpeka att jag ju faktiskt inte har gjort något, utan ställt frågan.
    Safety skrev: "det spelar ingen roll var man blir hungrig bara man äter hemma".
    Är det då okey att ha flirt per telefon och aldrig gå vidare med det??

• Nils

Jag skulle inte vilja att min man flirtade varken på nätet,krogen,jobbet,telefonen med någon annan än mig! Därför skulle jag heller aldrig göra det. Jag och min man är av samma åsikt så det känns bra.
    Men ok om båda parter är med på det så är det ju ok. Men det är viktigt att BÅDA är med på det!

• EmmaPemma

Marika34:
    om det är okej att flirta per telefon kan bara du och din partner svara på. Om det handlar om att du vill lägga dig på en gräns som är "okej" men egentligen vill mer så är väl det ändå fel??
    Personligen tycker jag nog att ngn form av terapi för dig och din parnter skulle vara att föredra framför att leta efter olika sätt att vara med andra.
    Du skriver att du inte har "gjort något" ännu - och det är ju självklart bra. Men om du ständigt och jämt går och längtar efter att "göra ngt" med den här fd. älskaren så är det väl inte riktigt sunt det heller?

• clary

Marika 34
    Vill du att din pojkvän flirtar med andra bakom ryggen på dig? Skulle du tycka att det var ok? De allra flesta skulle svara ett självklart NEJ! Men det är skillnad om du gör upp med din man att det är ok att träffa andra.

• Miniängeln

Flirt i telefon eller på krogen någon enstaka gång (inte regelbundet med samma eller flera personer) är väl okej i min mening.

Flirt där man vet att man inte vill mera, men ändå så man får den där uppskattningen från någon annan, så man får den där bekräftelsen att man e attraktiv o sexig.

Sen gå hem till sin man och till sängkammaren med den känslan.

Det är okej.

Men att regelbundet flirta/prata med en viss person är farligt/dumt/ute på hal is. Hjärnan kan spela ett spratt med dig om du inte sätter tydliga gränser för dig själv. Plötsligt kan hjärnan få för sig att du är förälskad i den nya personen för det är så pirrigt och trevligt å flirta. Samtidigt som du sviker/e otrogen mot din partner på ett mentalt sätt när du ägnar tid o energi på å flirta med någon annan som borde vara din man.

Tänk dig själv. Skulle du vilja att din man satt å flirtade med sin attraktiva ex-flickvän??

• safety

Mycket bra talat Miniängeln, håller med till 100%!

Jag skulle definitivt inte ha något emot att min sambo flirtade med andra, han älskar ju mig och ingen annan och det är jag säker på. Svartsjuka är inget vi lider av i någon större utsträckning. Om han går på krogen och känner sig glad och attraktiv och sedan kommer hem och "tar ut det på mig" så är väl det toppen. Om han förbjöd mig att flirta skulle jag känna mig mycket instängd och kontrollerad.

Med flirt menar jag absolut inte "träffa andra" utan dansa, skratta, titta, prata. Inte dejta, tafsa, hångla eller värre!

• clary

Safety å miniängeln
    Jag håller med att det är är ok att prata, titta och dansa med andra.
    Men jag skulle inte uppskatta om min kille skickade en massa sexiga mail till sitt x.

• Sommar-04

Jag tror faktiskt inte att jag skulle tycka om om min man var ute pa krogen pch flirtade och blev upphetsad och sedan kom hem till mig for att "ta ut det pa mig". Da hade det ju inte varit mig han blev upphetsad av och jag skulle bara kanna mig utnyttjad! Speciellt om det ar av anledningen att personen ifraga inte far till det utan att komma igang av nagon annan!

• Browneyed Girl

Håller med Sommar-04, fattar inte varför man ska ut & spana för? Det är väl ett solklart tecken på att förhållandet är på upphällningen?
    Det kanske är därför du skrev inlägget, Marika 34, för att du egentligen vill lämna din sambo och testar på detta sätt omgivningens reaktioner...

• New York brud

jag haller med sommar 04, jag skulle inte uppskatta att min man flirtar och tander pa andra och sedan kommer hem med den katheten! Darav ett jattegral som dok upp med hans basta van da jag FORBJOD strippa pa svensexan. Inte mest pga manniskosynen utan min syn pa vad som ar halsosamt for vart forhallande. Titta ar val i stort sett oundvikligt, men att spana/ dansa osv tycker jag ar overtramp.

• Fru Kirta

En klassisk "gräset är grönare på andra sidan"-situation. Har du bra kommunikation med din man? Jag tycker att ni borde prata om er relation tillsammans, istället för att du springer till en älskare och kanske förstör mycket för många.
    Varför har di sexlust försvunnit? Har du stressigt på jobbet och hemma, delar ni hushållsarbete och ta ni hand om barnen lika?

Efter 10 år ihop blir det lätt så att livet blir en enda lång vardag och det tror jag ni behöver ett avbrott från, tillsammans. Kan ni kanske skaffa en barnvakt för en helg och resa någonstans, bara ni två, så att ni kan vårda er relation lite extra.

Svar på tråden Planerad otrohet?