• EmmaPemma

Planerad otrohet?

Marika 34:
    om det nu är så att inga av dessa tips som du fått här hjälper, så har jag svårt att se hur du överhuvudtaget kan tro att ditt sexliv med din sambo skulle kunna bli bättre genom att du är otrogen. Att vara med en annan man kommer väl knappast att gynna ditt nuvarande förhållande. För även om det visar sig att du tänder på den här gamla partnern - så kommer du ju inte garanterat börja tända på din nuvarande.
    Så jag måste säga att jag tror INTE att ditt förslag kan fungera som en "igångsättare" (eller hur man nu skall uttrycka sig).

• EmmaPemma

Marika34:
    om det är okej att flirta per telefon kan bara du och din partner svara på. Om det handlar om att du vill lägga dig på en gräns som är "okej" men egentligen vill mer så är väl det ändå fel??
    Personligen tycker jag nog att ngn form av terapi för dig och din parnter skulle vara att föredra framför att leta efter olika sätt att vara med andra.
    Du skriver att du inte har "gjort något" ännu - och det är ju självklart bra. Men om du ständigt och jämt går och längtar efter att "göra ngt" med den här fd. älskaren så är det väl inte riktigt sunt det heller?

Svar på tråden Planerad otrohet?