Inlägg från: Mastermind |Visa alla inlägg
  • Mastermind

Planerad otrohet?

Om du gör detta och det "väcker" dig, så är ju risken stor att du behöver bli "väckt" flera gånger. Nej, jag hade definitivt hållit mig undan. Det blir svårt att dölja (om inte fysiskt så psykiskt), och om din sambo får reda på detta så är det här den värsta formen av otrohet (planerad, alltså). Fråga hellre din sambo om han är villig att bjuda in en extra person i sängkammaren isf, så du inte blir "väckt" ensam. Eller, ännu bättre, föreslå samtalsterapi. Ge inte upp såhär "lätt". Testa ALLT innan du tycker att det bara finns otrohet kvar som alternativ. Och när det är det enda som finns; Gör slut med din sambo. Ingen förstjänar att bli sviken av sin partner på det viset.

Nu lät jag kanske hård, men det är så jag tycker. Planerad otrohet är verkligen inte acceptabelt, försök med allt annat du kan komma på, först. Det bästa vore såklart om du kunde säga allt till din sambo, berätta om dina "planer" och säga att du är desperat (för det är du ju om du funderar på att vara otrogen), då kanske han förstår allvaret i situationen och kan stötta och hjälpa dig bättre. Det är svårt att veta hur öppen er relation är, då du inte skriver så mkt i ditt svar.

Svar på tråden Planerad otrohet?