• iskatt

Minskad sexlust beror på p-piller??

Hej!
    Jag har ätit Mercilon 28 nu i lite drygt två år. Senaste halvåret/året har jag börjat känna mig mindre och mindre sugen på sex... Det är skönt och så när vi väl gör det, men innan känner jag mig inte alls sugen. Jag älskar min pojkvän, är jättekär och vill inget hellre än att ha sex med honom, därför blir jag så frustrerad när jag känner såhär! Jag vill, men har ingen lust.. låter ju knäppt men så är det!
    Jag har funderat på vad som kan vara orsaken. Kanske jag känt mig stressad eller trött, haft mycket att göra i skolan osv. Tror att det är en bidragande faktor.. men när jag fortfarande över sommarlovet inte märker nåon större skillnad funderar jag nu på om det skulle kunna vara p-pillren!?
    Det jag nu undrar är om ni har någon erfarenhet av andra piller som inte påverkar sexlusten negativt. Jag gillar p-piller som preventivmetod och annars har Mercilon 28 funkat bra för mig.
    Mercilon 28 är dock de enda p-piller jag provat, finns det kanske några bättre?

• Svar på tråden Minskad sexlust beror på p-piller??
  • iskatt

tack för alla svar :)
    Tyvärr så tror jag inte jag kan sluta med p-piller..jag vill absolut inte ha barn just nu. Alternativet skulle då vara kondom vilket jag har haft lite dåliga erfarenheter av, de har gått sönder, halkat av osv... Jag vågar inte riskera en "olycka". Dessutom tycker jag det är bra att alltid veta när mensen kommer, min mens har nämligen aldrig varit speciellt regelbunden utan p-piller.
    Min plan är att boka tid hos barnmorskan och höra vad de har att säga... hoppas att det finns någon bra lösning.. *suck*

Svar på tråden Minskad sexlust beror på p-piller??