• EmmaPemma

Så...

Börjar bli lite fundersam....

Förut fanns det en tråd om porr - huruvida det var vidrigt eller bra. Då verkade rätt många tycka att det var jätte bra att det fanns. Men när det kommer till att prata "snusk" här på BT så är det helt plötsligt inte okej. Visst kan det finnas en snuskgubbe bakom den här omtalade tråden (men det kan ju lika gärna finnas massa snuskgubbar som sitter och läser allt vi skriver på BT). Och med tanke på att det kanske gör det så är det ju konstigt att så många svarar i trådarna angående antal sexpartners, orgasmer, g-punkter, antalsex osv. För visst kan det finnas snuskgubbar (och gummor) som blir upphetsad även av detta i så fall.
    Så jag måste ärligt talat säga att jag tycker att vissa personer har överreagerat angående den här tråden om utlösning. Däremot tyckte jag själv att den verkade lite skumt skriven och alltför intim (men då valde jag att INTE svara på själva frågan som trådstartaren ställde).

Men självklart har ju BT sina regler om vad som skall få stå i detta forum. Men det är fortfarande svårt att veta var gränsen går. Av det här kan man alltså dra slutsatsen att det är okej att prata om porr och tipsa varandra om erotiska filmer men inte att prata om utlösning.
    Måste nog säga att jag tror att det är många här inne som är jätte intresserade av andras sexliv - det är ju därför det finns så mycket trådar om sex osv. Och varför skulle man se på porr om man inte var intresserad av vad andra "gör". Intresset för andras sexliv tror jag inte stillas bara för att man kommit över fjortisåldern.

• EmmaPemma

Guldfisken:
    jo, men om man hör med sin partner och han/hon tycker att det är okej så kan det ju inte vara fel att svara?! Samma det här att man berättar att sin partner kollar på porrfilm - det är väl minst lika utelämnande.... Likaså att skriva att man rakar sitt kön för att ens partner tänder på det etc.
    Jag tycker som sagt inte själv att frågan om utlösning var ngt för mig, men det är "hysterin" kring den som jag inte riktigt förstår....

Ser fortfarande inte riktigt skillnaden i att diskutera upphetsning kring porr, analsex jämfört med utlösning (för alla dessa saker involverar ju båda könen).
    Bara reflektioner....

• EmmaPemma

Guldfisken:
    vad är det som säger att det behöver vara en skillnad mellan snegla på andras sexliv och utveckla sitt eget?

• EmmaPemma

Guldfisken:
    jo, jag håller med dig om att ungdomar ofta får en snäv/felaktig bild om vad sex är (eller bör vara).
    Men vi är ju fortfarande kvar vid att detta sker även via porrfilm, analsex osv som flitigt har diskuterats här på BT. Måste nog säga att jag tycker det är minst lika mycket tonårsvarning över att diskutera hur många sexpartners man haft.

Jag ifrågasätter inte att du är emot att diskutera "utlösning" (jag vill ju själv inte diskutera kring just det ämnet - men jag accepterar att det kan finnas andra sm gör det). Det är alltså dina argument jag inte riktigt har köpt .

För att förtydliga:
    Jag tycker personligen att sextrådar skall vara tillåtet - och vill man inte svara i dem skall man naturligtvis låta bli. Men man kan inte anklaga andra för att de väljer att svara i dem heller. Det blir så dubbelt när man tycker att vissa sextrådar är okej och inte andra. För snuskgubbarna sitter och ser allt vi skriver - inte bara de trådar som de själva väljer att vara med i (om det nu finns några snuskbubbar här).

Svar på tråden Så...