• Erica27

Så...

...blev man då raderad (mitt inlägg om mannens utlösning) eftersom jag tydligen trampade någon på tårna med min oskyldiga fråga. Herregud, vilket inskränkt samhälle vi lever i. Det är väl bara att strunta i att svara, om nu någon tar illa upp. Jag var tidigare med i ett mer sexinriktat forum (jag är med på många forum på Internet, det sexinriktade var bara ett av dem) - men det gav inte särskilt mycket. Här däremot hade jag räknat med (och hoppats) på lite mer seriösa svar och lite, möjligtvis, debatt. Men icke.

• Svar på tråden Så...
  • Ellte

Äh...det är la inget att bli så sur för...

Den fråga du ställde var ingen debattfråga och inget "problem" utan en ren "sittaochgottasigåtandrassexliv"-fråga...av väldigt närgången grad. Måhända är inte DU nån snuskgubbe men efter att ha hängt här ett tag är det lätt att bli misstänksam och den tråd du pratar om var en typisk sån som nån äcklig gubbe kunnat skriva...

Skapa du en tråd med den fråga det utvecklades till (som är rätt spännande tycker jag)... Ska man "ställa upp" på vad som helst i ett förhållande? ;)

• Ei saa peitää

Ja jag satt just och funderade på vart det tagit vägen. Själv tyckte jag inte din fråga var så farlig. Man är ju ändå anonym så who cares... liksom. På familjeliv finns det då väldigt många liknande trådar som minsann får vara kvar. Vill man inte svara så slipper man ju.

• Erica27

Jag tackar element-flickan för hennes support. Och jag håller med i det du skriver: att det inte var så farligt. Men uppenbarligen är det på sina håll väldigt laddat, känsligt och kyskt med sex trots att vi lever på 2000-talet.

• Erica27

TIll Ellte:

Nej, jag läste genom reglerna och en sådan tråd strider OCKSÅ mot bestämmelserna. Så då lär jag bli anmäld än en gång (och kanske rentav utsparkad).

• bellis

Måste bara fråga, rent hypotetiskt:

Om ni som svarar på sådana frågor fick reda på att de ställts av en "snuskgubbe" (jag kommer inte på något bättre) eller att snuskisar (kille eller tjej) sitter och "stönar upp sig" på era svar, skulle ni fortfarande tycka att det var helt okej då, bara för att ni varit anonyma? Och så kanske ni har lagt upp bilder på er i andra sammanhang här på BT, visat håruppsättnign, klänning etc.

Skulle det verkligen kännas ok? Det skulle det inte för min del, det var därför jag kommenterade det i den andra tråden. Och det finns GOTT om såna snuskisar, believe me.

Anledningen till att jag klippte in BT-regeln var, att du, Erica27, felaktigt påstod att du kan skriva vad som helst på ett forum som BT. Och det kan du ju inte.

Till sist (jag lovar) så undrar jag hur man kan beskriva din specifika fråga som "inte så farligt" ...? När blir det då "värre" ? När man talar om hur mycket man gillar att bli slagen eller kissad eller b*jsad på eller?

Men det är klart, för er som ändå svarade så förstår jag att det kanske inte var "så farligt" . Själv valde jag att inte svara. Definitivt inte pga någon kyskhet eller inskränkthet *tillåt mig asgarva* , utan pga av att (1) jag inte tycker du Erica27 eller nån annan har med saken att göra; (2) jag vill inte bli offer för en osynlig snuskgubbe, OCH (3) för att jag inte tycker det ligger något som helst allmänintresse i det.

Men den andra diskussionen som det hela "kom" till, var intressant! Nej, jag skulle aldrig tillåta något som jag inte vill, bara för att han vill...

Peace! (ursäkta om det blev lite rörigt, jag försöker jobba samtidigt... )

• Ei saa peitää

bellis: Man kan ju aldrig veta vem som sitter bakom spakarna på chattsidor och liknande och jag skulle heller aldrig svara i sextrådar om jag lagt ut bilder och uppgifter om mig på nätet så att folk kände igen mig. Men om den fråga som Erica ställde var en "stön" fråga så må det väl vara hänt. Jag bryr mig inte om det. Vill nån stöna så låt den personen stöna i sin ensamhet. Kan för egen del inte se hur en sån fråga skulle anses särskilt upphetsande.

• Guldfisken

Hmm... jag tror nog att det inte har med prydhet och inskränkhet att göra, det kan nog samtliga här inne som har ett spännande och varierat sexliv skriva under på. Däremot gissar jag på att det för de flesta vuxna människor inte är så otroligt spännande att snacka sex längre. Det är, åtminstone för mig, något som framförallt hörde tonåren till, när man var osäker på sin sexualitet och ville veta vad som egentligen är "normalt". Så anledningen till att jag reagerade lite över Ericas första tråd är inte att jag är pryd utan för att jag anser att det är lite fjortisvarning att vilja veta en massa detaljer om andra människors sexliv. Vi överöses av sex dagligen och får veta mer om kända och okända personers sexliv än vi egentligen vill. Jag önskar att man kunde värna lite mer om privatlivets helgd och respektera att alla kanske inte vill veta att grannarna Knutsson föredrar att göra det uppochner hängande i taklampan.

• EmmaPemma

Börjar bli lite fundersam....

Förut fanns det en tråd om porr - huruvida det var vidrigt eller bra. Då verkade rätt många tycka att det var jätte bra att det fanns. Men när det kommer till att prata "snusk" här på BT så är det helt plötsligt inte okej. Visst kan det finnas en snuskgubbe bakom den här omtalade tråden (men det kan ju lika gärna finnas massa snuskgubbar som sitter och läser allt vi skriver på BT). Och med tanke på att det kanske gör det så är det ju konstigt att så många svarar i trådarna angående antal sexpartners, orgasmer, g-punkter, antalsex osv. För visst kan det finnas snuskgubbar (och gummor) som blir upphetsad även av detta i så fall.
    Så jag måste ärligt talat säga att jag tycker att vissa personer har överreagerat angående den här tråden om utlösning. Däremot tyckte jag själv att den verkade lite skumt skriven och alltför intim (men då valde jag att INTE svara på själva frågan som trådstartaren ställde).

Men självklart har ju BT sina regler om vad som skall få stå i detta forum. Men det är fortfarande svårt att veta var gränsen går. Av det här kan man alltså dra slutsatsen att det är okej att prata om porr och tipsa varandra om erotiska filmer men inte att prata om utlösning.
    Måste nog säga att jag tror att det är många här inne som är jätte intresserade av andras sexliv - det är ju därför det finns så mycket trådar om sex osv. Och varför skulle man se på porr om man inte var intresserad av vad andra "gör". Intresset för andras sexliv tror jag inte stillas bara för att man kommit över fjortisåldern.

• Guldfisken

EmmaPemma: Jo, förvisso verkar det vara ett stort intresse för sådana trådar. Men när det frågas om till exempel hur många sexpartners en person haft är det ett svar som ju bara får stå för den som svarar. När det dock frågas om hur ett par brukar bete sig i sängen känns det som att man inte borde svara på en sådan sak utan att först höra med sin pojkvän/sambo/make om det är okej med honom att man lämnar ut en massa detaljer om deras sexliv inför en massa andra. Något annat tycker jag är respektlöst.

• EmmaPemma

Guldfisken:
    jo, men om man hör med sin partner och han/hon tycker att det är okej så kan det ju inte vara fel att svara?! Samma det här att man berättar att sin partner kollar på porrfilm - det är väl minst lika utelämnande.... Likaså att skriva att man rakar sitt kön för att ens partner tänder på det etc.
    Jag tycker som sagt inte själv att frågan om utlösning var ngt för mig, men det är "hysterin" kring den som jag inte riktigt förstår....

Ser fortfarande inte riktigt skillnaden i att diskutera upphetsning kring porr, analsex jämfört med utlösning (för alla dessa saker involverar ju båda könen).
    Bara reflektioner....

• Erica27

Till er alla:

Jag lovar att inte ta upp liknande diskussioner igen. Det var tydligen opassande. Och om det fanns någon "stän-faktor" i själva frågeställningen, så skulle jag bli glad om någon kunde förklara det för mig. Jag begriper inte.

Bellis:

Ditt inlägg - angående att bli slagen - var så dumt att det inte förtjänar att kommenteras. Ändå kunde jag inte låta bli.

• bellis

Erica27 -

jag förstår faktiskt inte riktigt hur du menar... Jag menade verkligen inte att likställa din fråga om huruvuda vi andra gillar att bli sprutade i ansiktet eller munnen, med att bli slagen, utan att bara få en "grad" på hur "farligt" ämnet var. Skillnaden är stor, men om det finns så mycket däremellan vet jag inte. Det var det hela. Ledsen om du missförstod.

• Bonni

Jag håller med EmmaPemma. Förstår inte alls vad som skiljer aktuell tråd från övriga trådar som handlar om sex. Tycker man att det är för intimt så kan man ju bara strnta i att läsa tråden.

Nyfikenhet på andras sexliv är fullt naturligt och något som jag tror de allra flesta har oavsett ålder. Att det skulle handla om osäkerhet tror jag knappast, för mig handlar det enbart om ren nyfikenhet. Trots att jag inte gör annat än att diskutera sex hela dagarna i mitt yrke så tycks jag aldrig tröttna på ämnet :).

Osynliga snuskgubbar och gummor finns överallt på nätet och det är något man helt enkelt måste acceptera om man vill använda sig av det. Det stör mig inte alls, de vet ju faktiskt inte mer om vem jag är än tvärt om.

Att vi överöses med sex dagligen beror på att de flesta vill ha det så annars skulle inte tidningar, övrig media och enskilda företag publicera det. Allt handlar om försäljningssiffror, det som inte säljer försvinner automatiskt.

• Guldfisken
    Okej, det är flera som är av en annan åsikt än jag (dock uppenbarligen inte alla eftersom tråden blev borttagen) men personligen tycker jag att det känns mer meningsfullt att lägga min energi på att utveckla mitt/vårt sexliv än att snegla på andras.
  • EmmaPemma

Guldfisken:
    vad är det som säger att det behöver vara en skillnad mellan snegla på andras sexliv och utveckla sitt eget?

• Guldfisken

EmmaPemma: Nej, många gör just så. Med den skeva bild av sex som förmedlas till oss nuförtiden kan utveckling av ens eget sexliv genom att snegla på andras dock få ganska tråkiga konsekvenser, även för vuxna människor.
    Som ett exempel kan ju tas något jag läste i någon tidning om en typ fjortonårig tjej som just hade förlorat sin oskuld. När hennes äldre syster hade frågat hur det var hade den yngre svarat att det hade väl varit helt okej, men det gjorde ganska ont när han skulle in där bak. Den tjejen hade förmodligen inte gjort något annat än att snegla på andras sexliv för att utveckla "sitt eget" sexliv.

Nåja, jag har nog egentligen inte så mycket mer att tillföra den här diskussionen. Jag får väl helt enkelt sitta här och ensamt tycka att det är tonårsvarning på att vilja veta var på andra tjejers kroppar andras pojkvänner sprutar. Och samtidigt glädjas över att jag är kreativ nog att kunna utveckla ett fantastiskt sexliv utan sådan information.

• EmmaPemma

Guldfisken:
    jo, jag håller med dig om att ungdomar ofta får en snäv/felaktig bild om vad sex är (eller bör vara).
    Men vi är ju fortfarande kvar vid att detta sker även via porrfilm, analsex osv som flitigt har diskuterats här på BT. Måste nog säga att jag tycker det är minst lika mycket tonårsvarning över att diskutera hur många sexpartners man haft.

Jag ifrågasätter inte att du är emot att diskutera "utlösning" (jag vill ju själv inte diskutera kring just det ämnet - men jag accepterar att det kan finnas andra sm gör det). Det är alltså dina argument jag inte riktigt har köpt .

För att förtydliga:
    Jag tycker personligen att sextrådar skall vara tillåtet - och vill man inte svara i dem skall man naturligtvis låta bli. Men man kan inte anklaga andra för att de väljer att svara i dem heller. Det blir så dubbelt när man tycker att vissa sextrådar är okej och inte andra. För snuskgubbarna sitter och ser allt vi skriver - inte bara de trådar som de själva väljer att vara med i (om det nu finns några snuskbubbar här).

• Missen2004

Det var någon i denna tråd tidigare som tyckte att det var "lite fjortisvarning över det hela.."

Och jag håller med! Om man vill i detalj veta hur par gör när de har sex, så är det att gå lite för långt. I vilket syfte skulle man använda denna information? Att jämföra med andra? Som underhållning? För att "stöna" till? Eller för att hämta kunskap och idéer till sitt eget sexliv med sin partner?

Om det handlar om "stön", så förstår jag inte varför personen ifråga inte går in på någon porrsajt eller på någon chat.
    Om det handlar om att man har idé-torka själv i bingen, så kan man väl köpa sig en tidning för tjejer/unga kvinnor. De ger ju ut med jämna mellanrum typ: "59 sätt att göra det skönt för honom.." "hetaste sexet med din partner - så här gör ni!".

Men svarar man i en sådan tråd, så gör man det självfallet på egen risk.. alla är vi vuxna här (?) och kan därmed besluta själv vilka tråd vi vill läsa eller delta i. Så ni som vill vara delaktiga - varsågod! Andra (som jag) behöver väl inte svara eller läsa alls.

God natt på er alla!

• Xite

Bellis:

Jag skulle inte bry mig det minsta.

Jag tycker det här forumet är rent fånigt ur den synvinkeln. Cencur är inte min grej.

Svar på tråden Så...