Inlägg från: Guldfisken |Visa alla inlägg
  • Guldfisken

Så...

Hmm... jag tror nog att det inte har med prydhet och inskränkhet att göra, det kan nog samtliga här inne som har ett spännande och varierat sexliv skriva under på. Däremot gissar jag på att det för de flesta vuxna människor inte är så otroligt spännande att snacka sex längre. Det är, åtminstone för mig, något som framförallt hörde tonåren till, när man var osäker på sin sexualitet och ville veta vad som egentligen är "normalt". Så anledningen till att jag reagerade lite över Ericas första tråd är inte att jag är pryd utan för att jag anser att det är lite fjortisvarning att vilja veta en massa detaljer om andra människors sexliv. Vi överöses av sex dagligen och får veta mer om kända och okända personers sexliv än vi egentligen vill. Jag önskar att man kunde värna lite mer om privatlivets helgd och respektera att alla kanske inte vill veta att grannarna Knutsson föredrar att göra det uppochner hängande i taklampan.

• Guldfisken

EmmaPemma: Jo, förvisso verkar det vara ett stort intresse för sådana trådar. Men när det frågas om till exempel hur många sexpartners en person haft är det ett svar som ju bara får stå för den som svarar. När det dock frågas om hur ett par brukar bete sig i sängen känns det som att man inte borde svara på en sådan sak utan att först höra med sin pojkvän/sambo/make om det är okej med honom att man lämnar ut en massa detaljer om deras sexliv inför en massa andra. Något annat tycker jag är respektlöst.

• Guldfisken
    Okej, det är flera som är av en annan åsikt än jag (dock uppenbarligen inte alla eftersom tråden blev borttagen) men personligen tycker jag att det känns mer meningsfullt att lägga min energi på att utveckla mitt/vårt sexliv än att snegla på andras.
  • Guldfisken

EmmaPemma: Nej, många gör just så. Med den skeva bild av sex som förmedlas till oss nuförtiden kan utveckling av ens eget sexliv genom att snegla på andras dock få ganska tråkiga konsekvenser, även för vuxna människor.
    Som ett exempel kan ju tas något jag läste i någon tidning om en typ fjortonårig tjej som just hade förlorat sin oskuld. När hennes äldre syster hade frågat hur det var hade den yngre svarat att det hade väl varit helt okej, men det gjorde ganska ont när han skulle in där bak. Den tjejen hade förmodligen inte gjort något annat än att snegla på andras sexliv för att utveckla "sitt eget" sexliv.

Nåja, jag har nog egentligen inte så mycket mer att tillföra den här diskussionen. Jag får väl helt enkelt sitta här och ensamt tycka att det är tonårsvarning på att vilja veta var på andra tjejers kroppar andras pojkvänner sprutar. Och samtidigt glädjas över att jag är kreativ nog att kunna utveckla ett fantastiskt sexliv utan sådan information.

Svar på tråden Så...