• Cast

Till er som rakar sig!

Ni som rakar underlivet, går ni till gyn som om det vore den naturligaste sak i värden att vara rakad, eller hur gör ni?
    Jag vet ju hur jag själv gör, men är det någon som vill dela med sig........

• Svar på tråden Till er som rakar sig!
  • Ei saa peitää

Jag brukar låta det växa ut lite för att slippa kommentarer. Känns bättre så. Bara min man får se mig rakad. Sen är det ju så sällan man går till gyn också.

Och hur gör du själv då Cast?

• *Blomman*

Ja, jag går till gyn precis som jag är just då, rakad eller inte rakad. Gynekologer har ju sett det mesta så de blir knappast chockad eller så om man kommer dit rakad eller med lila könshår. ;)

• Cast

Jag gör precis som du Ei saa peitää, låter det växa ut lite för att..... ja jag vet egentligen inte varför. Tycker antagligen att det är för privat, jag vet inte.
    Så du har ju helt rätt Blomman, egentligen ska man väl gå dit rakad, om man är det.
    Någon mer som vill dela med sig.......

• MsKingston

Jag gick en gång till gyn då jag var rakad, och fick nästan skäll.

"Håret är till för att skydda underlivet, så man ska faktiskt inte raka bla bla bla"

Men så var hon ju lite skum i övrigt också.

Men som Blomman säger, dom har ju sett det mesta.

• Genus

Jag måste medge att jag tycker det är pinsamt att ha rakat mig (inte bikinilinjen alltså) innan jag ska till gyn...som om man släpper in en främling i sitt privatliv indirekt. Jag vill inte att gynekologen ska fundera över något angående mitt s**liv. Fånigt, jag vet, men hellre får det växa ut lite då emellan varven! Men Ei saa Peitää: vad kan man få för kommentarer? Kanske att det inte är bra att raka sig för svampinfektioners skull? "Moraliska" kommentarer tycker jag skulle vara oförskämt av gynfolket att komma med... //G

• Ei saa peitää

Ja precis Genus. Det är såna kommentarer jag inte orkar med. Vet dock inte om de skulle säga nåt men det verkar ju hända enligt tidigare inlägg.

• nano

Äh, rakar man sig vanligtvis kan man ju fortsätta med det trots att man går till gyn. Gynekologen träffar flera kvinnor varje dag, hela veckan, så de kommer varken att bry sig eller att komma ihåg det- antagligen kommer de inte ens att tänka på att det är rakat.
    Skulle de ge sura kommentarer skulle jag byta gynekolog.

• Cast

Ja jag vet inte, jag ska dit om ett par veckor, så nu får det blir stickigt och trist så länge, eller?...........?

• *Blomman*

Cast

Gör det som känns bäst för dig. :)

• Cast

Ja min man säger detsamma. Det får nog bli med lilte utväxt i alla fall.
    Man får se det positiva, det blir ännu mer pirrigt när man sedan rakar sig igen och får känna hans................

Svar på tråden Till er som rakar sig!