• titioo

Han vill inte har barnet

Även om hon desperat vill ha barn, tycker jag att det är fult att lura någon(Fast han tror på "säkra perioder"...hmmm) att bli pappa mot sin vilja (om det är det hon gör).

Det kan ju vara sant att hon har försökt göra abort och inte klarat av det. Det är inte ett alldeles enkelt beslut att fatta det heller.

Hur orättvist det än är att män mister ett barn de velat ha, tror jag inte att det skulle fungera på ngt annat sätt än att kvinnan har all bestämmanderätt. Det är ju hennes kropp (fast han naturligtvis också har del i barnet). Gränsdragning och rättigheter skulle nog bli en hel djungel att utreda. Som det är nu tror jag nog att de flesta kvinnor tar stor hänsyn till vad fadern tycker, men man måste ju själv få bedöma om man är beredd att föda ett barn.

*svårt det här*

• titioo

Även om det i norden (!) är så att kvinnan har sista ordet om abort/behålla, så kan man väl inte säga att det bara är kvinnan som råder över förökningen här i världen!

1. Det krävs faktist en man (i någon form) för att få ett barn.

2. Oftast är väl barnets vara eller inte vara ändå en diskussion som förs mellan båda parter, oftast INNAN kvinnan blir gravid.

3. Abort är fortfarande förbjudet i många delar av världen

• titioo

det krävs en man OCH en kvinna då...

Svar på tråden Han vill inte har barnet