Han vill inte har barnet
Har en killkompis som råkat ut för ett elände...
Han har träffat en tjej för en tid, de har haft sex och de har haft oskyddat sex vid något tillfälle. Tjejen sade att det var lugnt för hon hade en säker period. Han var dum nog att gå på det. Det gick som det gick och tjejen blev givetvis gravid under denna säkra period *ähum*
Hans känslor för henne är inte de rätta (inte de där - "Åh jag vill dela mitt liv med dig-känslorna") och om man får tro henne så är det ömsesidigt. Han vill inte ha barn under dessa omständigheter och har berättat för henne hur han känner. Hon tvekar och velar men har sagt att det lutar åt att hon behåller barnet trots detta faktum. Hon har beställt tid flera gånger för att göra en abort (har hon sagt iaf) men har alltså inte kunnat.
Utifrån det han berättat så låter det i mina öron som om hon lurat honom på den sk säkra perioden, att hon faktiskt ville ha barn och att det lite kvittar vem som är fadern bara hon får bli gravid en sista gång innan det är för sent...
Jag tycker detta är väldigt egoistiskt av henne, men jag har ingen rätt att döma, jag vill bara försöka förstå!
Vill man föda ett barn till världen då fadern absolut inte vill och nöja sig med ett månatligt underhåll, det låter så himla egoistiskt!
Visst, jag kan tycka att han får skylla sig själv som inte skyddade sig/dem och gick på hennes ord men gjort är gjort.
Vid sådana här tillfällen funderar man kring abortfrågan ur en annan vinkel. Kvinnan har all bestämmanderätt, och ja det är hennes kropp och hon som skall genomlida det fysiskt men det är ju en del av honom oxå!
Se det på andra hållet, hon blir gravid - killen vill behålla men inte hon. Hon gör abort och där står han...
ja jag vill väl egentligen ha lite synpunkter på hur/vad ni tycker om själva handlandet.
Jag tycker bara att det hela verkar ha skett på ett oschysst sätt. Om hon nu var så beräknande att hon såg till att bli gravid och har tänkt behålla det från dag ett, då kunde hon väl ha yppat det istället för att säga att hon ska göra abort ena dagen och sén säga att "det lutar åt att jag behåller barnet". Om hon kört med raka puckar så kunde han ju bätre förberett sig, just nu är han bara ett nervvrak. Ena dagen förbereder han sig för att bli pappa - andra dagen så blir det inget och så håller det på.
Mvh
galenpanna