Han vill inte har barnet
Jag tycker att tjejen handlat väldigt fult mot honom..OM det är så att det varit hennes avsikt att bli med barn. Att bli med och skaffa barn är ju en stor grej. En grej som ett par ska vara fullt överens om. Man ska inte skaffa barn om den ena eller andre har den minsta tvekan - det ska vara ett fullhjärtat "go for it!" till 150%.
Det att ingen av dem vill ha något fast förhållande med varandra, borde vara en stor anledning till att alltid skydda sig - oavsett hur säker period hon sedan har..jag menar tänk bara på alla sjukdomar. Och dessutom har jag lärt mig att det inte finns något som heter "säker period" egentligen till 100%. Så visst har killen ifråga en skuld i detta också -hade han använt en kondom, så skulle det aldrig hänt, punkt slut.
Samtidigt låter det ju som om hon lurat honom i att få ett barn. Hur gammal är hon? Jag kan till en grad förstå det också.. man går på stan och ser alla dessa nyblivna mammor gå omkring med sina små knutar. Det finns en hel del grejer att göra och köpa idag som mamma.. och vissa tjejer går ju igenom en (eller flera) period i sitt liv då de hemskt gärna vill ha barn - oavsett vad som krävs. Jag hade en sådan period i mitt liv när jag var 16 eller 17. Fast jag gick ju aldrig så långt som att försöka lura en kille till det. Jag stillade min baby-period med att köpa babygrejer och läsa olika tidningar för gravida och föräldrar..så har en hel del grejer till ett barn här hemma nu och vet en hel del om barn.
Hursomhelst, om hon beslutat att behålla barnet, så finns det ett sätt att undvika att han behöver betala eller ta hand om detta barn. Hon kan helt enkelt "glömma" vem pappan är. Jag tycker ju att det är fel mot barnet.. men om mamman inte vill ha pappan med i bilden eller om pappan inte vill vara med själv,så slipper man ju det i alla fall.