• Freja

Är ni lika eller olika?

Jag rippar Miss Cees uppställning:

Musik:
    Mjae-nja-nästan. Det mesta kan vi lyssna på båda två, men jag håller mig till sådan industri, synth, goth och EBM som är ren, dvs som inte har en sångare som låter som att h*n har en säck sågspån i halsen.

Mat:
    Rättså. Han gillar fisk, vilket jag inte gör. Jag tycker om ordenligt kryddstark mat, medan han svettas (och då menar jag verkligen svettas!) så fort han ser sambal oelek-burken (även om han gillar stark mat).

KLädsel:
    Jag handlar i princip alla hans kläder. Han gillar de kläder jag köper till honom och vi ser oftast rätt okej ut tillsammans.

Resa:
    Vi älskar att resa. Båda gillar solsemestrar och storstäder. Om man ser till Sverige så tycker jag om att vara vid släktens sommarstuga för att ligga på bryggan och lata mig, medan han föredrar norrland för fiske.

Djur:
    Båda är fanatiska kattmänniskor. Våra katter är våra bäbisar, våra gudar!

Politik:
    Rätt lika. Vi röstar på samma parti, men vi kan tycka lite olika i vissa sakfrågor.

Pengar:
    Här är vi lika. Vi har samma förhållningssätt till pengar, vilket är otroligt skönt.

Barn:
    Är vi måttligt förtjusta i. Vi har ofta diskussioner och barnuppfostran, barnomsorg och skolväsende och i det står vi rätt lika varann.
    Om vi någonsin avlar några egna återstår att se.

Slutsats:
    Vi har samma grundsyn i det mesta. De klassiska "bråk-ämnena", ekonomi och sex, är vi rörande överens om. Likaså har vi ungefär samma etiska värderingar och ideologier.
    Att vi är olika med småsaker kan jag leva med. Hur kul vore det att alltid tycka lika om allt?

/F :)

Svar på tråden Är ni lika eller olika?