Är ni lika eller olika?
Vi är olika på ytan, dvs gillar olika musik, olika sorts mat (bortsett från att båda älskar hamburgare! åh vad bra för hälsan den kompromissen blev då ;) ), han älskar katter och jag är allergisk, osv.
Sen är vi olika men kompletterar varandra bra på "mellannivån" eller vad man ska säga. Han vill köpa mer grejer än jag, men å andra sidan vill han tjäna mer pengar också, och då får han gärna shoppa! :) Han är lite blåare än jag politiskt, men vi har "diskussioner" snarare än "gräl". Han har inte lika högt ställa ambitioner som jag vad gäller karriär m.m., men det betyder ju att han är en lugn, fast punkt som jag kan luta mig mot och få lite perspektiv av! Han är mer social än vad jag är, och det gillar jag, för då kan han dra med mig på fester så jag kommer ut lite. Och om han vill stanna hemma kan han skylla på mig :D
Som tur är är vi VÄLDIGT lika vad gäller frågor som: Ska man gifta sig? Får man skilja sig om man tröttnar? Hur viktigt är sex? Hur ser vi på barn? Alla sådana där "förhållandets framtid"-frågor.