• NYCsvensk

Är ni lika eller olika?

Vi ar jatteolika faktiskt. Fast han ar ju amerikan sa det ar val mycket som bereor pa den kulturella uppfostran han och jag har fatt fran vara olika hall.

Jag ar uppfostrad i sann 60&70-tals anda, med 1:a maj tag, oranga velourbyxor och toarullar som leksaker, (for vem behovde leksaker nar man hade fantasi!!!). Vaxte upp i hus nastan pa landet. Tryggt och bra. Reste ratt sa mycket som liten, och har bra forhallande till hela min slakt.

Han ar uppfostrad med sin mormor mer eller mindre da hans mamma fodde honom nar hon var valdigt ung. Sov pa en soffa i en liten lagenhet i ghettot storre delen av sitt liv och hade inte ett pass forran han traffade mig och jag tvingade med honom till Sverige!!

Vi har blivit valdigt bra pa att kompromissa, och vi har aven lart oss av varandra.

Det enda vi inte kan komma runt ar politik, det ar ett amne som vi inte ens far ta upp, (och det ar ju himla latt nar de har en idiot till president!!). Men vi lar oss val dar med, jag kan ju inte ens rosta sa egentligen kanns det lite onodigt att hetsa upp sig over sadana saker innan jag kan gora nagot. Far se hur det blir om jag nagonsin blir amerikan!!

Jag tycker det ar bra att vara olika. Skulle nog bli uttrakad om vi var lika, (det blev jag alltid innan i alla fall). Jag har en ratt sa intensiv personlighet, sa jag behover en lugnande person i livet, inte nagon som hetsar med mig, usch vad jag skulle ma daligt da!!!

Det ar lite kul, nufortiden sa tycker folk att vi ar valdigt lika forst nar de traffar oss. Sedan efter att de har lart kanna oss sa ser de verkligen skillnaderna, det ar val sa det blir efter ett tag med varandra!

Kul trad det har.

• NYCsvensk

Jag tror egentligen inte att det ar sa viktigt om man ar lika eller olika. Sa lange man kan kompromissa och lata den andra fa vara sig sjalv sa blir det alltid bra tillslut. Ar man lycklig sa ar man, det spelar nog ingen roll om man som par avslutar varandras meningar eller inte.

Svar på tråden Är ni lika eller olika?