Inlägg från: *Juniphé* |Visa alla inlägg
  • *Juniphé*

Urinvägsinfektion i Finland

Jag har ett SUPERBRA TIPS!

köp tranbärsdricka på din hälsokostbutik. Tranbärsdricka har bevisad effekt mot urinvägsinfektioner. Man dricker ½ liter juice om dagen i 10 dagar för att bota en infektion.

Men jag brukar dricka ett stort glas om dagen i förebyggande syfte och det fungerar! Vet att det även finns en del ålderdomshem där gamlingarna får trenbärsjuice till lunchmaten. Det har visat sig ha en dramatisk positiv effekt.

Dessutom smakar det ungefär som lingondricka - gott! Finns i både sötad och osötad version.

Sist jag hade problem med urinvägarna så berättade jag för min läkare att jag hade köpte hem tranbärsjuice och han tyckte att det var jättebra. Även han rekommenderade den.

Så lycka till!

• *Juniphé*

kan tillägga att jag inte hunnit börja dricka juicen när jag kom till läkaren. Och faktum är att jag lät bli hämta ut mina receptbelagda antibiotika och provade med juicen... och den fungerade.

• *Juniphé*

Som min läkare sa till mig:

-Antibiotika är inte alltid det bästa alternativet. Vad tror du att kvinnor gjorde för 80 år sedan då det inte fanns penicellin? Det fick läka ut av sig självt, genom att man drack mycket osv.
    Men känner du att du börjar få ont i njurområdet osv, så måste du direkt kontakta läkare för att få antibiotika.

Kan meddela att jag har haft UV så många gånger att dom har svårt att hitta ett penicellin som "biter" på mig...

Lycka till.

• *Juniphé*

en sak till...

hur du torkar dig när du varit på toaletten har ocskå stor betydelse. Torka dig ALLTID framifrån och bakåt... oavsett vilket ställe du torkar.

Hoppas du redan har varit och köpt tranbärsjuice

• *Juniphé*

tessideluxe

Den läkaren som sa så till mig skrev under tiden han sade så ut ett recept på antibiotika till mig.
    Det han menade var att UVI inte alltd bör behandlas med antibiotika... pga antibiotikaresistensen. För som du kanske redan vet så måste man byta antibiotikaprepparat nästan varje gång.

Hur som helst så har han rätt i det han säger. Låter kanske som om det var en riktigt gammal gaggig doktor, men icke. Han är omkring 30 år gammal... så han har rätt så färska kunskaper i bagaget.

Svar på tråden Urinvägsinfektion i Finland