• Merkurius

Tråkigt sex utan nyheter?

Hej
    Jag behöver lite råd(?) om min situation.
    Jag och min tjej har varit tillsammans i tre år och förlovade i två. Hon är 30 och jag några år yngre. Vi har det kanonbra ihop bortsett från sexlivet. För att sammafatta det så är det så här: Jag är mycket intresserad. Jag läser artiklar, frågespalter och olika forum på nätet osv. Jag tycker om att leka och prova nya saker, men det är inte så min tjej är. Oftast verkar hon nästintill ointresserad av sex. Hon vill inte testa nåt nytt och detta gör ju att det för det mesta blir samma sak varje gång och i samma ordning. Vi kramas, jag ger henne oral-s*x och sen samlag. Dessutom oftast i samma ställning och alltid i sängkammaren.
    Är hon eller jag som är "konstig"? Hon berättar aldrig vad hon vill eller om hon vill prova nåt. När jag försökt prata med henne om det, blir hon bara rädd att jag inte vill ha henne och så säger hon att hon gärna vill prova idéer osv, men att hon inte tänker på det utan verkar tycka att det är jag som ska ta initiativ och sen får hon säga ja eller nej.

I början tänkte jag att det blir bättre med tiden, men ju längre det går, desto mer sällan har vi sex överhuvudtaget. Vad ska vi göra? Ska vi ha sex som vi brukar, fast oftare för att "komma igång" eller vad ska vi hitta på?

• Svar på tråden Tråkigt sex utan nyheter?
  • Merkurius

Cast:
    Att det nästan alltid blir samma, beror väl rätt mycket på att jag börjat tröttna på att försöka, och att jag funderat på att bara vi har sex, så kommer det mer från hennes sida med tiden.

Det är ytterst sällsynt att jag får oralsex, och då får jag alltid nästan be om det. Hon säger att hon inte gillar smaken osv. Inte heller med kondom är det bra.

Nu har det varit extremt dåligt en tid, men normalt sett, varannan vecka kanske..

• Merkurius

Vi har varit tillsammans i drygt 3 år. Hon är 30 och jag 28. Vi har nyss köpt hus, men det var samma sak även innan husköpet.

Vi har testat en del saker och det är inte det som är huvudproblemet även om det skulle vara kul med idéer från hennes håll. Nej, det är bristen på initiativ från henne. Och att allt blir så rutinmässigt. Och jag menar inte att vi måste hänga från kristallkronan varje gång, utan majoriteten av gångerna är det ju utan konstigheter i sängkammaren som gäller.

Men då och då, vore det roligt med avbrott från rutinerna och att HON säger vad hon vill, att HON erbjuder sig att ge orals*x, att HON säger "i kväll vill jag sitta fast..", att HON säger "jag läste i en tidning/på nätet, det vill jag prova"

Är det nån som förstår vad jag menar?

• Merkurius

augustibrud:

Du har så rätt.. självförtroendet är inte det bästa.

Svar på tråden Tråkigt sex utan nyheter?