• Merkurius

Tråkigt sex utan nyheter?

Hej
    Jag behöver lite råd(?) om min situation.
    Jag och min tjej har varit tillsammans i tre år och förlovade i två. Hon är 30 och jag några år yngre. Vi har det kanonbra ihop bortsett från sexlivet. För att sammafatta det så är det så här: Jag är mycket intresserad. Jag läser artiklar, frågespalter och olika forum på nätet osv. Jag tycker om att leka och prova nya saker, men det är inte så min tjej är. Oftast verkar hon nästintill ointresserad av sex. Hon vill inte testa nåt nytt och detta gör ju att det för det mesta blir samma sak varje gång och i samma ordning. Vi kramas, jag ger henne oral-s*x och sen samlag. Dessutom oftast i samma ställning och alltid i sängkammaren.
    Är hon eller jag som är "konstig"? Hon berättar aldrig vad hon vill eller om hon vill prova nåt. När jag försökt prata med henne om det, blir hon bara rädd att jag inte vill ha henne och så säger hon att hon gärna vill prova idéer osv, men att hon inte tänker på det utan verkar tycka att det är jag som ska ta initiativ och sen får hon säga ja eller nej.

I början tänkte jag att det blir bättre med tiden, men ju längre det går, desto mer sällan har vi sex överhuvudtaget. Vad ska vi göra? Ska vi ha sex som vi brukar, fast oftare för att "komma igång" eller vad ska vi hitta på?

• Svar på tråden Tråkigt sex utan nyheter?
  • Cast

Du måste ta tag i det direkt, innan det är försent. Sex är superviktigt och du är absolut inte konstig.
    Hon kanske har svårt att säga vad hon tycker om osv, kan du inte ta initiativet ett tag och se om det blir bättre, tala om vad du tycker om så kanske även hon också gör det.
    "Kolla" av henne hur hon reagerar på olika saker, ser hon ut att tycka om det så fråga: Är det skönt när jag gör så här? osv osv.
    En jättepirrig sak (för båda) är ju om hon rakar sig, fast det kanske hon redan gör?
    Om hon inte gör det så fråga jätteförsiktigt om hon har testat det någon gång? Har hon inte det, så fråga om hon skulle vilja testa för att se om hon tycker det är skönt. Självklart ska du fråga om hon vill att du gör samma sak (om du inte redan gör det), men det brukar inte vara lika "viktigt".

Jag reagerade direkt på att du skrev att du ger henne oralsex, det är ju jättebra men är det inte ömsesidigt? Jag menar, ger inte hon dig oralsex också.

Jag o min man har varit ihop i 7 år och har det helt underbart i sängen, den biten är lika viktig som alla andra bitar. Meningen är ju att det ska hålla livet ut, då måste det vara bra.......

Lycka till!

• Missy

Hm, hon kanske faktiskt tycker det ni gör är bra och "räcker" för henne? Då kanske det inte är så intressant att leta upp nya idéer och förslag för hennes del, men om du kommer med förslag kanske hon kommer på att hon gillar det.

Alla har vi olika behov av s*xuellt experimenterande, för en del behöver det inte vara dåligt bara för att det är "rutin". Däremot så är det ju viktigt att ni når någon gemensam lösning eftersom det ju är så viktigt för dig.

Lycka till.

• Cast

Merkurius, måste också bara säga att eftersom det alltid är "likadant" när ni älskar, så betyder ju det att du inte heller kommer med så mycket andra förslag.

Varför inte överraska i soffan, eller i köket, fråga om ni kan bada med någon härlig olja.
    Bjud ut henne på middag och be henne lämna trosorna hemma, det är pirrigt för dig (om det nu är det?), men också jättepirrigt för tjejen (tycker jag i alla fall).

Tala om att hon ska göra sig fin till ett visst klockslag, för ni ska ut och äta middag (eller bjud henne på middag hemma), men glöm inte be henne lämna trosorna, på ett sätt så att hon inte känner sig dum men ändå så hon förstår att du inte skämtar.

• majlis

Så här ärdet ju.....Vi är alla olika. Alla är mer eller mindre ibehov av sex. Vissa vill ha jämt och andra vill nästan aldrig. Det verkar som att du träffat en tjej som inte är på samma plan som du. Du vill ha sex oftare än henne och det är ju inte roligt att behöva vara den som jämt tar initiativ. Om du verkligen älskar henne och vill fortsätta leva med henne så är mitt råd att ta mindre intiativ. Låt henne längta efter dig, låt henne ta initiativet först. Det kan vara så att du vill för ofta..och då blir det jobbigt för henne att "ställa" upp när hon kanske inte vill egentligen.Ho verkar vara en tjej som inte behöver och vill så ofta och det får man acceptera eller inte acceptera.
    Jag och min sambo har varit tillsammans i 14 år. Visst vill min sambo oftare än mig. (Vi har sex minst 5 dagar i veckan)men det gäller att prata ut om saker och ting. Hon måste nog piffa upp sexlivet en aning om du skall orka leva vidare med henne. Sex är inte allt men utan sexliv är ju förhållandet mer på kompisplan och vill du ha det så?
    Lycka till!!

• Cast

Hm, det där sista stycket lät lite konstigt nu när jag läste. Jag menar att det kan vara viktigt att be henne vara utan trosor (om du nu vill det) på ett sett som låter uppriktigt, låter det som ett skämt så känner hon sig säkert bara dum och vet egentligen inte vad du menar, Om du vill eller inte.....
    Oj, vad tokigt det blev men jag hoppas du förstår vad jag menar.......

• Cast

majlis, jättebra skrivet.
    14 år, det är dubbelt så länge som oss, härligt.
    Det kan ju också vara så att hon bara känner sig dum att ta initiativ, eftersom hon inte sagt ifrån.

Merkurius, hur ofta eller sällan har ni sex?

• Merkurius

Cast:
    Att det nästan alltid blir samma, beror väl rätt mycket på att jag börjat tröttna på att försöka, och att jag funderat på att bara vi har sex, så kommer det mer från hennes sida med tiden.

Det är ytterst sällsynt att jag får oralsex, och då får jag alltid nästan be om det. Hon säger att hon inte gillar smaken osv. Inte heller med kondom är det bra.

Nu har det varit extremt dåligt en tid, men normalt sett, varannan vecka kanske..

• Cast

Vadå inte gillar smaken? Du är säkert ren men tvätta dig precis innan, så kan hon inte säga något om den saken. Tjejer "smakar" väl mer än vad ni killar gör i sådant fall, om båda är rena.
    Med kondom skulle inte jag heller gilla, men utan är det ju jätteskönt att ge oralsex.

Men hon tycker alltså det är skönt när hon får oralsex? Ursäkta frågan, men kan hon slappna av och få orgasm?

Oj, det var ju inte ofta precis, har det alltid varit så sällan?

jag tycker du ska fråga henne om hon tycker det är ok om du kommer att komma med olika förslag ett tag, för att se om ni kan få det bättre.
    Tala om att det för dig och ert förhållande är viktigt.

Är några av mina förslag ovan värda att prova tro?

• _augustibrud

Merkurius, jag vill bara säga att jag förstår precis hur du känner det. Jag skulle också vilja prova spännande saker i sexväg, men min man är den "tråkigare" typen.

När jag i förbigående nämnde något om att binda varandra, såg han skräckslagen ut...

• EmmaPemma

Antagligen är det inte någon av er som är "onormal". Man har olika behov. Jag tycker att du framförallt skall prata med henne. Det kan vara smart att ta reda på om hon verkligen inte är så intresserad av s*x eller om det kanske har mer med blyghet att göra. Ni har båda mycket att vinna på att ni "känner" varandra sexuellt.

Ett förhållande med lite mindre s*x behöver inte alls vara likställt med ett kompisförhållande. Alla har olika behov.

Svar på tråden Tråkigt sex utan nyheter?