• Merkurius

Tråkigt sex utan nyheter?

Hej
    Jag behöver lite råd(?) om min situation.
    Jag och min tjej har varit tillsammans i tre år och förlovade i två. Hon är 30 och jag några år yngre. Vi har det kanonbra ihop bortsett från sexlivet. För att sammafatta det så är det så här: Jag är mycket intresserad. Jag läser artiklar, frågespalter och olika forum på nätet osv. Jag tycker om att leka och prova nya saker, men det är inte så min tjej är. Oftast verkar hon nästintill ointresserad av sex. Hon vill inte testa nåt nytt och detta gör ju att det för det mesta blir samma sak varje gång och i samma ordning. Vi kramas, jag ger henne oral-s*x och sen samlag. Dessutom oftast i samma ställning och alltid i sängkammaren.
    Är hon eller jag som är "konstig"? Hon berättar aldrig vad hon vill eller om hon vill prova nåt. När jag försökt prata med henne om det, blir hon bara rädd att jag inte vill ha henne och så säger hon att hon gärna vill prova idéer osv, men att hon inte tänker på det utan verkar tycka att det är jag som ska ta initiativ och sen får hon säga ja eller nej.

I början tänkte jag att det blir bättre med tiden, men ju längre det går, desto mer sällan har vi sex överhuvudtaget. Vad ska vi göra? Ska vi ha sex som vi brukar, fast oftare för att "komma igång" eller vad ska vi hitta på?

• Svar på tråden Tråkigt sex utan nyheter?
  • miramir

Sexlivet är ju bland det absolut viktigaste i ett förhållande.. Jag besväras ganska ofta av svampinfektioner och måste därför avstå sex i ibland långa perioder.. Jag måste erkänna att jag då blir TOKIG! Jag vill inget hellre än ha sex, alla mina tankar blir snuskiga, jag kan inte hålla fingrarna borta från min partner osv..Jag märker hur dåligt jag mår av att inte få ha sex på två veckor, och min pojkvän blir givetvis olycklig när jag är olycklig. Ofta har man skönt sex på kvällen innan man somnar, om man inte kan ha sex blir det lätt att man bråkar och tjatar på varandra istället..

Om jag var i en relation där min pojkvän inte ville oftare än en gång varannan vecka och sessutom på samma sätt, skulle jag bli galen.. Jag skulle berätta för honom hur viktigt sex är för mig och kanske i längden fundera på om han verkligen attraherades av mig. Om inget förbättring skedde trots mina ansträngningar skulle jag nog lämna min pojkvän och leva ett singelliv istället.. Ett one night stand varannan vecka och daglig onani kanske ;)

• EmmaPemma

miramir:
    även om man har en partner så kan man ju ägna sig åt daglig o*ani .
    Förstår inte hur ett one-night-stand varannan vecka skulle vara bättre än att ha s*x en gång varannan vecka med någon man älskar .

• miramir

hur länge har frågeställaren varit tillsammans med sin flickvän? Har ni några barn och hur gamla är ni? När man är 20 år och pluggar el jobbar och bor i lägenhet och saknar barn verkar en gång varannan vecka ganska osunt om den ena vill mkt oftare.. om man däremot har barn och en krävande trädgård flera hundra kvadrat hus att städa och dyl är det kanske mer realistiskt med en gång varannan vecka.. men att båda vcill ungefär lika ofta är nog en förutsättning för att saker och ting ska fungera.. iaf är det min erfarenhet

• Henax

miramir! Att kalla det OSUNT att en person inte vill ha ( och därmed inte heller har! )sex oftare än 1 ggn varannan vecka är kanske att ta i...
    Jag vill iaf inte döma ut någon som osund i sitt leverne pga att dess sexuella preferenser skiljer sig från mina!

Tycker synd om trådstartaren som är missnöjd med sitt sexliv. Men imponeras ändå av flickvännen som inte har sex oftare än hon faktiskt verkar vilja!

/Henax

• Meddelande borttaget
  • ZazzaZandor

Du skriver ju svaret själv: "När jag försökt prata med henne om det, blir hon bara rädd att jag inte vill ha henne och så säger hon att hon gärna vill prova idéer osv, men att hon inte tänker på det utan verkar tycka att det är jag som ska ta initiativ och sen får hon säga ja eller nej."

Om hon säger _gärna_ så testa, men ta det lugnt och häng inte i taklampan första försöket. Det är inte alla tjejer som är så pass frigjorda att de klarar av att ta initiativ. de tycker dte är mannen som ska göra det.

• titioo

Det låter lite som om din flickvän är osäker på sig själv och behöver trygghet. Är det så?
    I så fall kanske du kunde ordna en riktigt romantisk kväll, prata med henne mysa och smekas innan du föreslår nya experiment;) Det kanske du har gjort i och för sig, men om hon är rädd för att inte räcka till kanske hon låser sig för allt nytt om du kommer med 100 nya förslag på en gång.

Fråg vad hon tycker är mysigt och var hon helst vill bli smekt. Berätta varför du tycker att hon är sexig. Få upp hennes självförtroende innan du plockar fram en massa sexleksaker.

Om du har testat alla mina råd redan får du ju strunta i dem förstås;)

• Mastermind

Prata, prata, prata. Det är lösningen till 95% av alla relationsproblem. Sätt er ner och ta er tid och berätta hur viktigt det är för dig med sex (nej, du är inte konstig, för dom flesta ÄR det viktigt med sex; inte bara för orgasmen, utan även för närheten). Lägg korten på bordet och säg hur du upplever situationen och be om hennes syn på saken och fråga om hon kan tänka sig lägga ner lite energi på att ändra sin inställning. Vem vet, efter ett tag kanske det är HON som vill testa nya saker istället? Om hon vägrar lyssna och försöka för din skull, ja, då är hon inte mogen för ett förhållande, för man fåre ju räkna med att både ge och ta. Och är det så himla jobbigt för henne att testa nya saker med mannen hon förmodas älska, då kanske det är dags för er att fundera på nya partnes, hur trist det än låter. Men ibland blir det ju så, alla förhållanden funkar ju inte, och är man den enda som försöker så brister det ju ändå förr eller senare.

• Merkurius

Vi har varit tillsammans i drygt 3 år. Hon är 30 och jag 28. Vi har nyss köpt hus, men det var samma sak även innan husköpet.

Vi har testat en del saker och det är inte det som är huvudproblemet även om det skulle vara kul med idéer från hennes håll. Nej, det är bristen på initiativ från henne. Och att allt blir så rutinmässigt. Och jag menar inte att vi måste hänga från kristallkronan varje gång, utan majoriteten av gångerna är det ju utan konstigheter i sängkammaren som gäller.

Men då och då, vore det roligt med avbrott från rutinerna och att HON säger vad hon vill, att HON erbjuder sig att ge orals*x, att HON säger "i kväll vill jag sitta fast..", att HON säger "jag läste i en tidning/på nätet, det vill jag prova"

Är det nån som förstår vad jag menar?

• _augustibrud

Jag förstår verkligen, Merkurius. Jag tror att våra respektive inte har så stort självförtroende när det kommer till det sexuella. Kanske din tjej inte har så mycket erfarenhet?

Till de som tycker att man inte ska konstla till det och istället ha det romantiskt och harmoniskt: Min erfarenhet är att det inte räcker när man varit ihop i snart 5 år (som i mitt fall). Ibland vill man variera sig för att det inte ska bli enahanda.

Svar på tråden Tråkigt sex utan nyheter?