• Merkurius

Tråkigt sex utan nyheter?

Hej
    Jag behöver lite råd(?) om min situation.
    Jag och min tjej har varit tillsammans i tre år och förlovade i två. Hon är 30 och jag några år yngre. Vi har det kanonbra ihop bortsett från sexlivet. För att sammafatta det så är det så här: Jag är mycket intresserad. Jag läser artiklar, frågespalter och olika forum på nätet osv. Jag tycker om att leka och prova nya saker, men det är inte så min tjej är. Oftast verkar hon nästintill ointresserad av sex. Hon vill inte testa nåt nytt och detta gör ju att det för det mesta blir samma sak varje gång och i samma ordning. Vi kramas, jag ger henne oral-s*x och sen samlag. Dessutom oftast i samma ställning och alltid i sängkammaren.
    Är hon eller jag som är "konstig"? Hon berättar aldrig vad hon vill eller om hon vill prova nåt. När jag försökt prata med henne om det, blir hon bara rädd att jag inte vill ha henne och så säger hon att hon gärna vill prova idéer osv, men att hon inte tänker på det utan verkar tycka att det är jag som ska ta initiativ och sen får hon säga ja eller nej.

I början tänkte jag att det blir bättre med tiden, men ju längre det går, desto mer sällan har vi sex överhuvudtaget. Vad ska vi göra? Ska vi ha sex som vi brukar, fast oftare för att "komma igång" eller vad ska vi hitta på?

• Svar på tråden Tråkigt sex utan nyheter?
  • EmmaPemma

_augustibrud:
    måste säga att jag också skulle bli skräckslagen om min partner seriöst nämnde något om att vi skulle binda varandra...
    Men det beror ju på hur man brukar experimentera med s*xet. Om man är van vid variation så är det kanske okej att ställa en sådan fråga.

• Browneyed Girl

Här kommer en tråkmåns.
    Varför måste man hänga uppochner i takkronan, ha sex i hissen, binda varann och raka sig för att få krydda i sexlivet?
    Vad är det MED folk nuförtiden egentligen?
    Fattar att jag låter som en moralpredikant, men det är inte det att jag förkastar dem som vill pröva nya saker, kan bara inte fatta varför det inte anses tillräckligt att ha ett harmoniskt och mysigt samliv i sängkammaren?

• Xite

Ja, Brownyed girl, du låter som en moraltant. Jag lägger mig inte i någon annas sängkammarliv, men för mig personligen är det verkligen URTRIST att ha det "mysigt och harmoniskt".

Jag vill inte ha det "harmoniskt", jag vill bli k*t!

• Miiiaaa

Variation är ändå det bästa! Sängen, soffan, duschen, mys och k*thet...

Det gäller att hitta den rätta känslan och samtidigt vara pigg..

Jag tror att trötthet kan vara en stor bov i ett misslyckat eller avslaget s*xliv..

• Nyfiken gul , nu fru

Jag vill också slå ett slag för spontaniteten...

Hur har ni det om ni är borta någon natt?? Typ kryssningar, övernattning i lånad stuga, hotellrum och sånt?? är hon mer intresserad då eller är det likgiltigt var ni är??

Jag skulle dessutom föreslå att försöka prova något nytt med henne och inte bara lägga in önskemål. Låt henne få känna hur det känns innan hon säger nej tack...
    ( du vet fenomenet med maten när man var barn, ta en tugga först innan man kan säga att det var äckligt.. )

och vänd på det! Låt henne förstå att HON är lika viktig i det här som du! Hon ska inte behöva ställa upp för att du ska bli nöjd.. Det är inte fel för en kvinna att känna k*thet och vilja ha brutalt sex...

Hur har hennes tidigare sexliv sett ut? Har hon antytt något om det sett likadant ut eller om det varit annorlunda?

• Browneyed Girl

Xite,
    mitt URTRISTA 6-liv:

När min man ser på mig med sina vackra ögon ser jag samma åtrå, uppskattning och kärlek i hans blick som han ser i min.
    När han sakta klär av mig och älskar mig med blicken och viskar att han vill ha mig, kysser jag honom och smeker hans starka breda axlar.
    Han bär in mig i sängkammaren och lägger varsamt ner mig på våra nya blåa lakan och han säger att jag är vacker.
    När han kysser mina bröst börjar min längtan efter honom bli outhärdlig.
    Det känns som om det tar en evighet att få av honom skjortan så att mina händer får smeka hans vackra håriga bringa och att få pressa mina bröst mot den.
    Då lägger han sina händer på mina höfter och drar mig intill sig och kysser mig och smeker mig från topp till tå.
    Och jag älskar honom med min mun och mina händer och när vi slutligen förenas har jag INTE EN TANKE PÅ OM JAG ÄR PÅ KÖKSBORDET ELLER PÅ KRYSSNING ELLER I TJOTTAHEITI FÖR DÅ ÄR JAG PRECIS LIKA K*T SOM ER ANDRA!!!!!!!

• Spättan

Browneyed girl:
    Snyggt skrivet!!!!
    Är helt på din linje att det inte alls behöver vara "tråkigt" för att det sker i "trista, vanliga och gamla sängkammaren" .

• Rapunzel

Håller med Browneyed Girl. Jag är nog också en tråkmåns och förstår inte jakten på "kickar". Din beskrivning lät jättemysig förresten!

• Xite

Browneyed girl:

Läs ordentligt, så slipper du bli upprörd.

Det finns ett konstaterande i ditt inlägg om att du inte kan fatta "varför det inte anses tillräckligt att ha ett harmoniskt och mysigt samliv i sängkammaren?"

Jag kontrar med att säga hur JAG upplever MITT liv. Detta utan att ifrågasätta ditt.

Det du beskriver i ditt senaste inlägg är dödstråkigt för mig. Men räcker det för dig är det bra.

Sura lagom.

• EmmaPemma

Det finns väl ingen anledning att vara sura , vi pratar ju om s*x .

Det viktiga är väl att man har samma önskningar som sin partner. Jag tycker absolut inte att man bara behöver hålla sig till sängkammaren och göra samma sak varje gång (det blir trist för mig). Men för den sakens skull förstår jag inte varför vissa skall slå knut på sig själva och göra diverse akrobatiska konster. Personligen tycker jag att s*x är som bäst när man vågar testa nya saker, men att det inte behöver vara något tvång (det kan bli helt underbart ändå, precis såsom browneyd beskriver det ).

Men jag respekterar naturligtvis att en del bara vill göra det traditionella varje gång, och att andra är väldigt experimenterande hela tiden .

Svar på tråden Tråkigt sex utan nyheter?