Flera som väntar med att flytta ihop?
Jag håller inte med Hewy_ och Lill Anna. Min egen erfarenhet talar nämligen emot.
Jag och min fästman hade varit tillsammans i 5½ år när jag flyttade in hos honom. Jag ville egentligen helst vänta tills vi gift oss, men av olika anledningar blev det inte så.
Hur som helst så var ett av mina argument mot att flytta ihop just det att vi faktiskt känner varandra tillräckligt bra ändå utan att vi behöver bo ihop innan vi gifter oss. Eftersom jag tillbringade nästan varje eftermiddag och kväll hos min fästman (jag sov och åt frukost hemma hos mig) blev det inte alls så stor skillnad när jag väl flyttade in. Den största skillnaden är att jag slipper gå hem på kvällarna och att vi äter frukost tillsammans. Det kändes faktiskt som om jag alltid bott här från första dagen!
Därför är min erfarenhet att man absolut kan vänta med att flytta ihop tills man gift sig - man kan lära känna varandra tillräckligt bra utan att bo under samma tak!
Om man vill vara helt säker på att allt ska fungera är det nog bäst att man skaffar barn innan man gifter sig också, men det är en helt annan diskussion...
Nu är det snart dags för bröllop och då ska vi också möblera om i sovrummet och köpa dubbelsäng. Härligt!