Inlägg från: *Juniphé* |Visa alla inlägg
  • *Juniphé*

Flera som väntar med att flytta ihop?

Kanske låter supergammal nu (Är "bara" 26 år dock)
    men det låter skrämmande och otroligt naivt att säga att man känner någon så väl att man vet att det inte kommer att bli några bråk i framtiden. Det bara skriker BARNSLIGT om det...

När man bor ihop så är det HELT ANNORLUNDA jämfört med att bo "särbo". Som sambos är man alltid tillsammans. Den gemensamma knutpunkten är hemmet, och det är inte bara att sticka hem till mamma så fort problemen hopar sig. Man måste ta tag i saker och ting och reda ut problemen tillsammans.

Svårt att förklara vad jag vill ha sagt, men i slutändan tycker jag att äktenskapet är dömt till misslyckande på förhand om man inte bott ihop innan... tyvärr.

Det är väl för 17 bara att flytta ihop direkt och planera ert kommande bröllop... tycker att det skulle vara svårt att kunna planera en sån stor sak när man är särbo.

Nej... GROW UP! säger jag bara... var inte så naiva. På vilket sätt skulle det vara bättre att flytta ihop efter bröllopet då??? För att då är man redan fast i skiten och det är bara acceptera och svälja eller?
    Är ni inte mogna nog att bo ihop så är ni definitivt inte mogna att gifta er heller! BASTA!

Svar på tråden Flera som väntar med att flytta ihop?