Inlägg från: stallkatten |Visa alla inlägg
  • stallkatten

Lätt depression eller "bara" trött?

Jag tror att du kan ha en lätt depression, och om du inte börjar ta det lugnare så kan det bli en svår depression, och dit VILL DU INTE!! Du måste ta hand om dig själv!
    Jag brukar använda rosenrot, det finns i hälsokostbutiker, men även om det hjälper dig så måste du ta det lugnare och kanske träffa någon proffessionell att prata med.
    Ni kanske bhöver ta en pratstund när du är lugn och kan försöka förklara vad du känner (utan att anklaga honom, inet "du gör så.."). Det gör inget om det blir förvirrat, har man väl börjat prata så kan det kanske klarna lite för dig också, även om det inte går på en gång.
    Och jag tycker du ska säga till honom att allt du vill ha är en kram när du är gnällig, han kan ju inte veta det bara sådär..
    Bjud honom på något gott hemma, klä upp dig lite så du känner dig fin, gör fint på bordet, och prata ut!
    Men jag tycker verkligen du borde kontakta kanske din läkare för att få lite hjälp.. det är du värd!
    Om du går in på hemsidan netdoktor. se så kan du hitta ett vägledande test för depression. (Jag tror hemsidan heter så)
    *Kramar om dig*

• stallkatten

Hur går det för dig Monn??
    Kom att tänka på att johannesört är bättre för depression, det finns också i hälsokostbutiker.
    Kram på Dig!! Och skriv hur det går för dig!

• stallkatten

Det stod väl också att testet bara var en vägledning?

Vad bra att du kommer framåt och har fått hjälp av din husläkare!! Jag är verkligen glad för det! Skriv gärna i tråden så vi kan fortsätta stötta dig!
    Ta hand om dig och Kram!!

• stallkatten

Vad skönt att du fått så bra hjälp och att den husläkare är så förstående!

Du kanske kan förklara för din sambo hur sjukdomen fungerar rent fysiskt? Det kan möjligtvis hjälpa honom att förstå mer!

Rosenrot är bra om du är trött! Det ger energi och man får lättare att koncentrera sig, de fungerar bra för mig i alla fall!

Njut av chokladen, den är du värd!! Ska också äta lite choklad ikväll, *mums*.
    Och kom ihåg att depressionen inte är den riktiga du!

Kram!!

Svar på tråden Lätt depression eller "bara" trött?