• Nessie

Lätt depression eller "bara" trött?

Jag tycker som ovanståenda att du vid ett lugnt tillfälle ska prata med din sambo om detta. Säg att du behöver en kram när du blir på dåligt humör. Säg att du skulle vilja att han gick ut lite mindre med sina kompisar när du mår dåligt. Och att när ni är tillsammans att ni försöker hitta på saker ihop. Allt från att lösa korsord, lägga pussel, fixa i lägenheten eller gå ut och göra något. Kanske gå nån kurs ihop? Ta vara på era hobbies. Gör sånt ni tycker är roligt. Om du tycker ni ser för mycket av varandra samtidigt som du inte vill vara ensam, så hitta på saker att göra var för sig, fastän ni ändå är hemma. Ni kanske kan vara i olika rum? Någon av er kanske gillar att måla eller dyl? Någon kanske råkar gilla datorspel?
    I mitt fall har vi svårt att hitta gemensamma intressen förutom hemmet och katterna. Men vi har precis köpt Sims 2 som vi kan köra tillsammans. Där vi kan skapa en familj tillsammans och styra deras värd. Så småningom bygga ett hus ihop o.s.v.

Och som ovanstående skrev, sök hjälp! Du vill inte bli sämre. Själv går jag hos en kurator, och sist satte vi ett finger på ett av problemen, och sedan dess är det problemet som bortblåst! :)
    Och har ni problem sins emellan, så kan ni ju även gå till en familjerådgivare.

Ursäktar det långa inlägget.
    STOR KRAM till dig, hoppas allt blir bättre snart

Svar på tråden Lätt depression eller "bara" trött?