Inlägg från: tessideluxe |Visa alla inlägg
  • tessideluxe

Lätt depression eller "bara" trött?

Hej
    Jag var på vårdcentralen häromdagen och tog alla möjliga tester. Anledningen var att jag känt mig väldigt trött, inte haft någon aptit, varit väldigt känslosam, haft konstiga febertoppar och yrsel. Men det var inget fel på mig. Mina järnvärden var lite låga så jag fick järntabletter men innerst inne så vet jag ju att det inte är järnet som är felet. Därför satte jag min ner och funderade på varför jag kände som jag gjorde och kom fram till följande:
    Jag har för närvarande ett jobb som jag verkligen vantrivs på, min sambo jobbar utomlands för tillfället och jag längtar verkligen efter honom, jag tjänar mycket mindre än jag gjorde tidigare och måste vända på varje krona och oroa mig för min ekonomi, min styvfar gick bort förra året och min mormor för några veckor sedan och jag har inte haft någon semester i år.
    Jag har otroligt mycket att glädjas åt också men dessa saker drar ner mig något fruktansvärt.

Nu har jag hyrt ut lägenheten, sagt upp mig från jobbet, tagit ett jobb i samma land som min sambo, börjat äta bättre och även börjat prata om min sorg som jag faktiskt aldrig bearbetat ordentligt. Nu känner jag för första gången på länge att livsandarna börjar återkomma. Jag har något att se fram emot, något spännande. Jag kommer hem igen till jul men jag tror några månader är tillräckligt för att bli mig själv igen.

Nu behöver ju inte du göra något lika drastiskt. Men jag tycker absolut att du ska göra en hälsokoll för att utesluta att du inte är sjuk, eller har en brist på något. Samt att du ska tänka över vad du är missnöjd med i ditt liv och göra något åt det! Bums!

/Tessi

Svar på tråden Lätt depression eller "bara" trött?