Min sambo har varit otrogen(långt)
Vet inte riktigt hur jag ska börja men jag känner att jag måste skriva av mig lite och kanske få kontakt med någon som varit med om samma sak.
I början på augusti fick jag reda på att min sambo varit otrogen. Detta hände i slutet på förra året och nu åtta månader efter berättade han det för mig. Hela min värld rasade samman, den personen som jag älskade över av allt annat, har sårat mig mer än någon annan gjort.
Kvinnan han var otrogen med arbetar på samma jobb som han, så efter en personalfest fick de upp ögonen för varandra. Utöver det de träffades på jobbet, har de träffats fyra gånger. Var av tre av de gångerna träffades de ute, en gång träffades de själv i hennes mammas lägenhet. Enligt honom har de inte haft sex, men de har "hånglat" med varandra. Visst det känns ju bra att de inte har haft sex, men ibland undrar jag om det hade spelat någon roll. Mitt förtroende för honom är endå förstört. De har pratat i telefon, sms:at och mailat till varandra när de inte har träffats på jobb. Eftersom jag jobbar inom vården arbetar jag väldigt varierande tider, både dag, natt, kväll och helg. Så de har skött den kontakten utan att jag har anat någonting. Hon är också sambo och har två barn, så hon var ju också otrogen.
Vad jag har lite svårt att förstå är att vi bestämde datum för bröllop två månader innan han berättade det för mig. Vi bokade lokalen, tittade på kyrkan och sånt man gör i början. Varför berättade han inte det innan???? Han hittade inget bra tillfälle att berätta det, är hans svar. Som om det skulle finnas något bra tillfälle för dåliga nyheter. Och det var inte så att han berättade det självmant utan jag kom på han med att ljuga och sen fick jag dra det ur honom.
Sen i början på januari har hans kontakt med henne enbart varit arbetsrelaterad. Och nu den förste november byter han jobb, ska t.om jobba i en annan stad.
Efter två veckor (två av de värsta i mitt liv) bestämde vi oss för att försöka att få vårt förhållande att fungera. Nu går vi till en psykolog, jag själv, varannan vecka och vi båda tillsammans varannan vecka. Jag är inte glad längre, går omkring med en klump i magen hela tiden, jag mår helt enkelt j-vligt dåligt.
Nä, jag vet Rom byggdes inte på en dag, men jag undrar när den här hemska känslan börjar försvinna....lite grann i alla fall.
Jag känner mig misslyckad, förnedrad och "skamsen". Jag skäms när jag berättar det för människor. Varför?? Det är ju inte jag som varit otrogen. Visst har vårt förhållande inte alltid varit på topp och det är ju jag lika skyldig till som han, men för mig är steget långt till otrohet.
Pust....ja, nu har jag skrivit av mig lite i alla fall. Finns det nån som varit med om samma sak? Vad hände med ert förhållande? Hur klarar man att lita på sin partner igen?