Inlägg från: överkänslig? |Visa alla inlägg
  • överkänslig?

han slog mig

Hej.
    Vi gifte oss i sommras och för att göra en lång historia kort slog min man mig igår. Han slog mig med en kudde (vi hade inte kuddkrig!) och det gjorde ju inte alls ont. Men han slog till mig för att han var arg och jag blev ju alldeles chockad.
    Jag vill ju tro att det här var en engångshändelse och det är ju inte alls faligt att bli slagen med en kudde!
    Nu är frågan är jag överkänslig eller är han en man som kanske kommer att slå mig i framtiden?
    Vad tror ni kloka damer?

• Svar på tråden han slog mig
  • överkänslig?

Hej igen
    Han var jättearg just då och jag kunde inte riktigt förstå varför...
    Efteråt ångrade ju han sig jättemycket och sa att det aldrig ska hända igen.
    Jag kan inte ta ut skiljsmässa för att han slagit mig med en kudde! Men samtidigt så känns det som om jag nog kommer att vara på min vakt.
    En gång är ingen gång, två gånger är en vana. Det här var första gången.

• överkänslig?

Hej igen
    Det är verkligen så olika honom att reagera så här. Vi har varit tillsammans i fyra och känt varandra hur länge som helst och han är verkligen inte en person som är våldsam.
    Jag har alltid tänkt att en man som slår en gång kommer att göra det igen och att det hör till bilden att han är ångerfull och ber om förlåtelse efteråt.
    Vi talade ju om det här efteråt och han vet hur jag känner. Jag är absolut inte rädd för honom, men jag känner mig väldigt besviken.
    Hans föräldrar kommer och hälsar på oss idag så nu måste jag gå hem från jobbet...
    Tack för att ni har svarat så snabbt och hjälpt mig att fundera!
    Kram!

• överkänslig?

Hej allihopa
    Vi pratade igenom vad som hände ordentligt på fredag eftermiddag. Han bad 1000 gånger om ursäkt, sa att det aldrig skulle hända igen och att han blev lika skrämd som jag. Han har aldrig varit våldsam varken mot mig eller någon annan förut, men vi kom överens om att om det händer igen måste han söka hjälp.
    Tack för att ni alla brydde er om mig och kom med så många goda råd!

Svar på tråden han slog mig