• hybris

hygien hos honom...

Har varit tillsammans med min m2b i några år. Första tiden duschade han rätt ofta men märker nu att han dragit ner på det hela och att det inte är så viktigt längre.
    Nu tror jag att han duschar högst en gång i veckan. På sätt och vis är det ju hans ensak men när det gäller sex är det inte så kul efter några dagar.
    Nu har det nästan blivit så att jag får "passa på" när han är nyduschad att ta initiativet till lite mer "avancerad" sex.
    Själv fixar jag intimhygienen varje dag.
    Har inte sagt till men det borde jag kanske göra... Vet inte riktigt hur jag ska säga.
    Vad är era erfarenheter?

• Svar på tråden hygien hos honom...
  • Miiiaaa

Har ni varit i hop i flera år så borde det inte vara några problem att ta upp detta med honom, jag skulle aldrig i livet stå ut med någon som duschade en gång i veckan! Det luktar ju efter någon dag!!! Det är inte hans ensak när han lever med dig! Det är ju du som ska krama honom och sova med honom varje natt!

Du kan väl dra med honom in i duschen när du duschar och föreslå att ni ska tvåla in varandra?

• K.C

åh vad svårt... det är ju inget roligt att säga helelr precis.. Kanske kan du prata omd et lite allämt och berätta din inställning så kanske han får tanken?

• Monn

Fy vad äckligt! Jag är inte överrenlig eller speciellt känslig av mig men att duscha en gång i veckan är långt ifrån vad jag skulle gå med på. Visst är sambons duschande hans ensak, men det påverkar ju även mig. Jag byter plats när någon som luktar svett kommer och sätter sig bredvid mig på t-banan, varför skulle jag sitta bredvid en stinkbomb hemma i soffan?

Ta upp det med honom! Har ni varit tillsammans i flera år borde ni väl kunna prata om hygienfrågor, eller? Om jag tycker att min sambo luktar säger jag till honom att hoppa in i duschen först om han vill sexas (händer inte så ofta, han duschar självmant), och ibland gör jag honom sälskap i duschen (det händer ju att jag inte luktar godis).

• majlis

Min blivande och jag har varit tillsammans i 14 år och han durschar istället extremt mycket 2 ggr om dagen.
    Väldigt svårt det där om han inte vill vara ren.. Varje gång han durschat så tala om för honom hur gått och fräscht han luktar och att du blir så "tänd" av hans fräscha doft. Då kanske han börjar tänka till. Köp gärna nån ny deoderant och dursch creme i present åt honom.
    Lycka till!!

• majlis

har tydligen stav problem idag..det skall vara duschar och gott....sorry...men du förstår nog vad jag menar ändå!!

• Nils

PI,vad jobbigt!!
    Jag är en sån duschis,måste duscha varje morgon. Min man kan hoppa över en dag i bland,men oftast varje dag han oxå.
    Luktar han illa?
    Som tidigare sagts är det inte hans ensak när ni lever i samma hus och i ett förhållande.Har ni nyss träffats?

• Jema

Men det måste du ju säga till om!
    Det är inte frächt för någon, varken för dig, hans arbetskompisar och mest av allt för honom själv (men han verkar ju inte bryr sig).

För mig är hygienen extremt viktig!
    Jag duschar (tvättar håret + kroppen) VARJE morgon.
    Skulle inte kunna gå utanför dörren oduschad och arbeta en hel dag.
    Försover jag mig blir det ändå en dusch (håret + kroppen) men jag kanske skär ner lite på sminket, håret osv.

Min sambo är också renlig av sig.
    Han duschar så gott som varje dag han också.
    Jag skulle aldrig acceptera något annat.

Jema

• hybris

Ja, jag är väl fjollig som inte bara säger till. Vi har ju varit ihop i några år och kan prata öppet om det mesta.
    Men det är något som tar emot. Ungarna kan jag säga till men sambon... tycker att det är så självklart. Ska jag börja tjata på honom som på barnen?
    Nej, han luktar inte illa. Men intimhygienen blir så klart lidande. Där vill man kanske inte snorkla runt efter en vecka. Handlar nog om att jag skulle vilja säga det på ett smart sätt. Dock kanske det smartaste är att bara säga det rakt ut. Och kanske inte mitt under någon intim stund
    Ville checka lite också att det inte bara är jag som överreagerar. Men det verkar det ju inte som jag gör!

• EmmaPemma

hybris:
    jag håller med de andra tjejerna om att du INTE överdriver.
    Men jag förstår verkligen att det är svårt att säga det rakt ut (även om det säkert är det bästa). Du kanske kan börja med att föreslå att ni skall duscha innan ni skall ha s*x, du kan ju poängtera för honom att det känns fräshast så. Eller så kanske du kan försöka att prata rent allmänt kring ämnet....

Hmm, eller egentligen så tycker jag nog att du skall gå rakt på sak (så att han verkligen förstår vad du tycker). Du kan ju börja med att säga att du tycker att det är bäst att man duschar varje dag (eller varannan om du tycker att det är okej) - och se vad du får för reaktion från honom.

Oj, tror inte att jag var till så mycket hjälp. Jag hoppas att du får rätsida på det!

• Jennifer E

Men oj! Det kan knappt vara nyttigt! Och så fruktansvärt äckligt. Nä, säger som många andra, du måste ta upp det med honom, har ni känt varann så länge bör det väl inte vara ngt problem???

Svar på tråden hygien hos honom...