• hybris

hygien hos honom...

Har varit tillsammans med min m2b i några år. Första tiden duschade han rätt ofta men märker nu att han dragit ner på det hela och att det inte är så viktigt längre.
    Nu tror jag att han duschar högst en gång i veckan. På sätt och vis är det ju hans ensak men när det gäller sex är det inte så kul efter några dagar.
    Nu har det nästan blivit så att jag får "passa på" när han är nyduschad att ta initiativet till lite mer "avancerad" sex.
    Själv fixar jag intimhygienen varje dag.
    Har inte sagt till men det borde jag kanske göra... Vet inte riktigt hur jag ska säga.
    Vad är era erfarenheter?

• Svar på tråden hygien hos honom...
  • hybris

Ja, jag är väl fjollig som inte bara säger till. Vi har ju varit ihop i några år och kan prata öppet om det mesta.
    Men det är något som tar emot. Ungarna kan jag säga till men sambon... tycker att det är så självklart. Ska jag börja tjata på honom som på barnen?
    Nej, han luktar inte illa. Men intimhygienen blir så klart lidande. Där vill man kanske inte snorkla runt efter en vecka. Handlar nog om att jag skulle vilja säga det på ett smart sätt. Dock kanske det smartaste är att bara säga det rakt ut. Och kanske inte mitt under någon intim stund
    Ville checka lite också att det inte bara är jag som överreagerar. Men det verkar det ju inte som jag gör!

• hybris

Hej!
    Tack för era kommentarer! mermaid: Nej, jag tror inte att han tvättar sig mellan duscharna. Funderar och tror nog att det helt enkelt att det från början handlar om vad han har lärt sig hemifrån och förmodligen har inte hans föräldrar brytt sig om just detta. För det är väl något man lär sig under sin uppväxt(?) Inget ont om dem, de är toppen, men här har de nog missat något rätt väsentligt. Får uppenbarligen börja uppfostra en "unge" till.
    Jag har inte sagt något till honom än. Har extra koll nu och räknar dagarna från senaste duschen. Ska säga till nästa gång det börjar bli mycket, har jag tänkt mig.
    Genus, det där med livmoderhalscancer låter inte roligt. Har faktiskt haft funderingar åt det hållet tidigare.

Svar på tråden hygien hos honom...