• Maria

Min man våldtar mig

Lalalisa, jag kan förstå att du har det jättesvårt. Det kan verka enkelt för andra som säger att gå ifrån honom nu direkt, men du säger ju att du älskar honom trots allt och då blir det inte lätt. Att du älskar honom trots att han uppenbarligen gör dig illa verkar ju helt irrationellt men kärlek är ju ofta inte så särskilt rationell.

Men jag tycker trots allt att när det går till våld i någon form, vare sig det är våldtäkt som här eller misshandel, då måste man nog se till sin egen säkerhet och tänka över om man verkligen VÅGAR vara kvar i den relationen. Har man passerat sådana gränser vet man ju inte hur långt det kan gå - ihjälslagen vill väl ändå ingen bli !

Det andra som diskuterades här, om att han inte är jämlik, att ni inte delar på hushållsarbete och så, tycker jag är helt ovidkommande här. Somliga vill ha ett förhållande där ALLT skall delas precis lika, andra vill det inte. Jag gör själv det mesta vad det gäller rena hushållssaker, men så är jag ju dels hemma med våra barn (fick tvillingar på direkten !!), dels så slipper jag ju sånt som att laga bilar, skotta snö, hugga ved m.m. Jobben kan man ju dela upp som man själv känner för. Men det här med att någon tar till våld är något HELT annat, det är ju där som det stora problemet ligger.

Svar på tråden Min man våldtar mig