• rosebud

Min man våldtar mig

Lämna honom fortast möjligt!! Han manipulerar dig ju och håller på förstöra ditt självförtroende!
    Ett förhållande bygger på kärlek och ömsesidig respekt, det verkar inte vara fallet i ert förhållande!
    En man som våldtar och kallar det kärlek måste ha en psykisk störning! Det är inte ett friskt beteende!

Blev riktigt förbannad när jag läste vad du skrivit, hur kan du finna dig i detta? Och vad är det för knöl till man du har?

"Jag gör så gott jag kan och har uppfyllt mina plikter som fru och städat, lagat mat, tvättat... "

Vadå plikter? Lever man tillsammans så ska man dela på sådana sysslor! Kan han inte acceptera det är han inte mycket att ha!

Ursäkta mina hårda ord, men jag tycker så. Du kommer att må mycket bättre utan honom. Så stick ifrån honom fortast möjligt är mitt råd!

• rosebud

Lalalisa
    Visst, du älskar honom. Men jag hör ju att du inte mår bra! Se det i ett längre perspektiv - vill du leva resten av ditt liv med denna idiot (ja jag tycker det) till karl?

Det har sagts många gånger och det tåls att säga igen: Världen är full av trevliga karlar som är schyssta, jämlika och fina! Du är värd nån mycket bättre än honom!

• rosebud

Lalalisa

Nej, du kan nog inte ändra på honom. Tror inte det går att ändra sättet på en annan människa.

Jag förstår att du inte har det lätt i din situation... Men att respekteras är ju en av grundstenarna i ett förhållande. Och jag tror tyvärr inte att ditt självförtroende kommer att bli bättre av att du stannar hos honom. Vad är det som gör att han verkar ha sån makt över dig? Känns som om han har det när jag läser vad du har skrivit.

En lite känslig fråga... Vad är det som gör att du inte vågar lämna honom? Tror du han skulle göra dig illa?

Menar inte att låta elak när jag skriver till dig, men jag blir så upprörd när jag hör hur mina medsystrar blir behandlade.
    Stor kram på dig!

• rosebud

Lalalisa

Man måste få ha ett eget liv även om man har ett förhållande. Att träffa vänner och göra sånt man tycker är roligt utan att partnern ska vara med är mycket viktigt för ens eget välbefinnande. Det låter inte bra i mina öron att din man inte gillar det.

Jag tror att han också har dåligt självförtroende och att det är därför han beter sig så mot dig. För att känna "makt". Varför han har gråtit är svårt att svara på. Det kan ju vara så att han älskar dig, fast han har ett taskigt sätt att visa det på.

Kan du prata med någon i din närhet? Någon som kommer att lyssna och förstå dig? Förstår att du inte har det så lätt, men jag tror du behöver komma ur det på något sätt.

Stor kram på dig!

• rosebud

Hoppas du kan prata med den här kvinnan! Det behöver du! Bara att prata med någon kan göra att det känns bättre. Och kanske ge dig mod att ta tag i din situation, hur du än väljer att göra.

Lycka till tjejen!

Svar på tråden Min man våldtar mig