• K.C

Min man våldtar mig

Lilla gumman!
    Du måste lämna honom. Så fort det bara går! För varje gång han tvingar sig på dig förlorar du en del av dig själv och det är inte lätt att få tillbaka!
    Det där är inte kärlek och han har ENORMA problem som kan göra så. Du måste se till vad som är bäst för dig nu. Föreställ dig att du var din egen syster - vad hade du rått henne till?
    Har du nån du kan flytta hem till? Här tycker jag inte ens det är fråga om en paus, det han gjort är ett fult fult brott! Tycker att dus ka polisanmäla honom, så han inte får göra det mot dig eller nån annan. Jävla karl! Snälla du - stick! Det finns så många andra vettiga du akn leva ditt liv med och få vara lycklig på riktigt. Och det är inget fult i att leva ensam heller. Bättre det än vad du får stå ut med... Lev inte med nån som våldtar dig, snälla. Du forlorar allt du har.

STOR KRAM:

• K.C

Och ett PS: för att han är din man har inte inte mer rättigheter än någon annan. Alltså: det är lika mycket våldtäkt.

• K.C

Lilla gumman... Jag fattar precis hur det är att ha ahft jobbigt bakåt och att det kan påverka en till att finna sig i vissa dåligheter, men det är ju inte alls bra!
    Du måste lra dig att du är värd all lycka som finns, det är du faktiskt... Annars får du ge mig en enda anlending till att du ska stå ut med ett sånt här skitliv.

Jag tycker att du ska anmäla din man. Så allvarligt är det här. Du klarar dig utan honom, det lovar jag. Jag kan till och med lova att du komemr bli lycklig.. Finns det ekonomiska anlendingar att stanna? För sånt går alltid att lösa!

var inte rädd för att lämna honom - jösses! Du kommer må så mycket bättre av att slippa idioten! Tänkt illbaka på jobbiga saker du haft innan och så tänk på att du faktiskt kom igenom det och att saker antagligen blev bättre. Det är samma sak med det här - det kräver lite stryka från dig nu, men du måste göra det för din egen skull!

Tänk om ni skulle få barn...!!! Ingen förtjänar att ha en sån pappa.. Nej, lämna honom nu, det finns ingen anledning att ge honom mer tid av ditt värdefulla liv!

ÅååH!H!!! Jag är så förbannad att jag skulle kunna åka hem till honom och bara ge utlopp för all vrede som finns här inne. Jävla tölp! Stick på en gång, tjejen! Du kommer bli så mycket mer lycklig.

• K.C

Håller med! Och det finns inga undantag när det gäller våldtäkt.

• K.C

RASKAN: inte du. Sessie skrev undantag, men jag tror inte hon menade så.. Ville bara poängtera; man tänekr ju lätt själv att äsch, men det är vikgit att fatta hur stor sak det är.

• K.C

NEEEEJ! Jag får panik!!! Nis ka inte gå och prata med nån. Han har grymma problem och han komemr INTE bli bra så länge du finns vid hans sida. Det bevsiar att han inte behöver ändra sig. Förändringen MÅSTE han gå igenom själv.

Ursäkta men din mamma verkar inte fatta nånting. Om hon som mamma kna säga att du inte kan hitta nån bättre så förstår jag att du går runt och står ut med att ta skit - du är antagligen upplärd att inte tro på sig själv. SJÄLVKLART kan du hitta nån som inte dänger maten i väggen och skriker att din mat är äcklig. Jag blir så jävla förbannad när jag läser om honom - då MÅSTE gå. NU! Det komemr bara bli värre - han ger sig inte förrän han brutit ner dig och du har inget val om du vill överleva. Jag lovar dig att du kan hitta nån bättre - LOVAR.

Snälla ge dig av nu, Bli inte svag och tro på honom. han har förstört för sig sjävl...

• K.C

Usch jag är rädd att din kille kommer göra dig riktigt illa snart- Känns som en vulkan som snart bryter ut.. Jag vill att du lämnar honom direkt. Jag känner mig uppriktigt rädd för vad han kan ta sig till. Du känns ändå så stark och jag tror att det är därför han vill bryta ner dig. Snälla låt honom inte göra det!!!

Vad bor du?

• K.C

att du bara funderar kring detta är ett dåligt tecken.. jag vet hur du känner för jag har också haft asdåligt självförtroende och stått ut med en jäkla massa skit, men att man inte bara drar tyder på att man är dum när det gäller en själv. Vet inte hur man blir det, men antagligen har man inte lärt sig att tro på sig själv..
    Gumman, du måste gå. Du vet, det enda man faktiskt har är sig själv och då måste man rå om sig. Du måste lära dig att prioritera dig nu och se att lycka inte är att ha NÅN utan någon som får en att må bra...

• K.C

NAGUENA: Vad fint. jag blev helt rörd. glad att du kommit ur det där.
    jag träffas gärna också ifall ni vill ha med någon mer. det här känns så himla viktigt.

kan du leva ett normalt liv idag?

• K.C

LALALISA: nu ska jag lägga mig. Tänker på dig. Och du - var försiktig med datorn så han inte ser detta. Är lite orolig för att han ska se det som skrivits här. Känns inte som han är nån som skulle förstå... Vill att han är lugn så inget händer innan du kan komma därifrån.

Kram

• K.C

Vet du, gumman... Det värsta enligt mig har redan hänt. han har våldtagit dig. Det är det mest förnedrande och kränkande och förstörande en man kan göra mot en kvinna. Ett slag kan man komma över, men en våldtäkt förstör så mycket mer för framtiden. Jag tycker inte du ska gå och vänta på nästa gång, vill du verkligen vara med om en nästa gång? Då akske det blir några knytnävslag, eller kanske en våldtäkt till...? Det är nästan som att gå naken i ett ruffigt kvarter och säga att om nån våldtar mig nu så går jag aldrig mer hit.. Kanske en dålig liknelse, men du.. jag tror inte att han slutat med detta bara för att han är go nu. Det hör till leken när man bryter ner nån - om man bara är svinig så vänjer sig aknske folk vid det. Men en ölfil på ena kinden följt av ett smek på andra är mycket mer förvirrande och jobbigt att hantera. Nej, snälla gå nu. han har redan gjort dig tillräckligt.

jag förstår hur du har det med självkänslan etc. Jag hoppas bara att du kan förstå att alla är värda lika mycket (föutom din fåhund till man som borde släpas naken indränkt i fjädrar runt stadens gator). Du har all rätt att vara lycklig. Och vet du, lyckan kommer inte automatiskt genom en man.

Du ska aldrig känna att du oroar oss, det är ju det vi finns här för. Men vi (jag) vill att du försöker se klart på vad som hänt, jag vill att du försöker förstå att det liv du lever nu inte är bra och att du inte kan laga honom. Du måste lämna honom nu. Kankse kommer han prata med någon och då kanske ni akn mötas igen efteråt, emn idag måste du lämna honom. Han snällhet är bara ett spel, ingen som älskar våldtar. ta ifrån honom makten och lämna honom nu.
    Nean sa det jättebra. var stark nu, tjejen. jag vet ju att du är det!

kram.

• K.C

NAGUENA: Det glädjer mig verkligen att höra! Stor kram till dig.

• K.C

HUR GÅR DET??? Jag är jätteorolig!!

• K.C

Lalalisa... om du läser detta: snälla skriv något till oss... Vi är alla jätteoroliga..

• K.C

VAR ÄR HON??? Jag kan inte sluta uppdatera och kolla om hon skrivit... Fast hon brukar skriva på dagen och inte på kvällarna, eller? Usch tänk om nåt har hänt?! Tänk om hon är jätteledsen!

• K.C

Jaaa... jag hoppas det med! Är så orolig att nåt annat har hänt henne. Tänk om hennes man hittade det hon skrivit eller nåt... Usch! Hoppas hon inte gett upp och är oroad över att våra råd ska ställa till det för henne.. Hon MÅSTE vara välbehållen och stark!

Hur gör man annars? FInns det NÅT man kan göra alls??

• K.C

tror ni att Patrik kunde använda hennes mail och skriva att vi oroar oss? ELler det aknske inte går... jag tänker på henne hela tiden.

• K.C

men herregud lilla gumman!!! Sådär kan du inte ha det!!! Lämna honom med en gång!1! Jag blir så jäkla förbannad när jag läser vad du skrivit!
    Och du ska inte be om ursäkt för att du inte skrivit!!! Kära du, vi vill dig ju bara väl, inte ska du be om ursäkt för att du lever under förtryck!
    Lämna honom, snälla du. Du måste!!! Man ska få vara fri i ett förhållande, din man är sjuk i huvudet som vaktar på dig med hela släkten som detektiver. LÄMNA!!!!! Snälla du...

• K.C

Lalisa - hur går det för dig??

Svar på tråden Min man våldtar mig