Min man våldtar mig
Lalalisa!
Har läst inläggen och kan inte annat än att instämma med alla som har skivit här. Jag vill bara komma med några råd och tillägg. Jag har i mitt arbete (jurist)sett många liknande fall och det som din man utsätter dig för har ingenting med vare sig kärlek eller hat till dig att göra utan är bara ett uttryck för grovt maktmissbruk. Det är ALDRIG så att en man som gör på detta sätt slutar eller "bättrar sig". Det blir ALLTID värre, eftersom målet är total underkstelse av kvinnan. Det finns bara en sak att göra och det är att lämna honom. Jag vet att det är mycket svårt eftersom du av hans behandling av dig (som förmodligen börjande långt innan han började att slå med nedsättande kommentarer och nedbrytande av din integritet) har tappat ditt självförtroende, vilket också är hans syfte. Läs alla mail som handlar om någon som har lämnat en misshandlande man en gång till, och inse att det är ingen som ångrar något annat än att separationen inte skedde tidigare. Den psykiska skada som du tar av att vara med honom kommer bara att öka.
Det du har utsatts för (särskilt våldtäkterna) är ett grovt brott (grov kvinnofridskränkning) och bestraffas med fängelse. Du borde naturligtvis polisanmäla honom, men det känns nog alldeles för svårt för dig än. Mitt råd är dock (förutom att ta kontakt med kvinnojouren) att söka sjukhusvård varje gång han har skadat dig för att dina skador skall dokumenteras och kunna vara bevis i en framtida rättegång. Enda chansen för en kvinna att få vara i någorlunda fred (om mannen inte sitter i fängelse) är ibland ett besöksförbud och då är det JÄTTEVIKTIGT att kunna bevisa att han har slagit!!! (Sjukhuset har tystnadsplikt, så du kan samla på dig bevis i tysthet, tills den dag du känner dig stark nog att lämna och polisanmäla honom.)
Kom ihåg att han inte slår dig för att han inte älskar dig eller för att du är dum på något sätt (även om det är hans ursäkt/förklaring). Han slår dig för att HAN njuter och "mår bra" av det.
Stor lycka till!