Min man våldtar mig
Oj, men det här är ju fruktansvärt!
Jag tycker du redan tagit första steget och visat hur stark du är genom att vilja berätta och kanske kommer du till insikt att du inte behöver honom som din äkta man trots att du säger att du älskar honom!
Har inte läst alla inlägg men jag råder dej, som många andra i tråden att lämna honom innan det är försent!
Har ingen erfarenhet av olika kultirer på så nära håll, men av allt man läser idag!
Vår granne som råkat i olycka med en man från Irak.
Man trodde att de hade det bra, han är trevlig och vi hjälper varandra att klippa gräset under sommaren, och pratar om småsaker då vi ses. Han reser i jobbet och oftast till sitt hemland. Nu har vi fått höra att hon vill lämna honom, han vägrar flytta ur hennes lägenhet där de bott ihop och hon har fått tagit lillflicka (5 år) och bor i en andrahandslägenhet. Hon bor i lägenheten vid oss, och tar hand om sonen (12 år) och dottern, när han är ute och reser. Men när han kommer hem igen flyttar flickan och hon tillbaka.
Man blir så arg!! Jag är rädd att han kommer ta barnen med sej till sitt hemland och inte komma tillbaka, barnen är allt hon har. Hon har ingen annan släkt här då hon är från finland!
Du ska inte känna dej ledsen i ett äktenskap, man är två och ska dela glädje och sorg ihop! Den man älskar ska man respektera och inte, framför allt inte våldta!! Är det vad han kallar kärlek??
Gå innan det är försent!!
OM du skulle ångra dej och han älskar dej fortfarande så får ni väl göra ett nytt försök då!
OM han älskar dej så ska han även tänka på att du mår bra, gör han det?
All lycka till dej, från mej.
........