Min man våldtar mig
Lalalisa,
Vill bara göra det lite enklare för dig om du bestämmer dig för att ta kontakt med kvinnojouren genom att lägga in länken:
www.kvinnojour.com/
Jag hoppas verkligen att du ringer dem!
Lalalisa,
Vill bara göra det lite enklare för dig om du bestämmer dig för att ta kontakt med kvinnojouren genom att lägga in länken:
www.kvinnojour.com/
Jag hoppas verkligen att du ringer dem!
Lalalisa,
Bruja säger kloka saker! (Tror iofs hon menar _invandrare_, inte _invånare_ , eller har jag fel?)
Det är jättebra att du har dessa tankar i huvudet nu, att du seriöst funderar på att lämna din man. Jag förstår att det säkert är en process, möjligen en lång sådan, innan du gör detta till verklighet. Men det låter som att du är mer på väg därifrån idag än för två dagar sen då du skrev ditt första inlägg. Det är positivt!
Vill återigen pusha för kvinnojouren:
www.kvinnojour.com
Ta kontakt med dem NU! De kan hjälpa dig praktiskt på ett sätt vi inte kan här på BT.
God morgon Lalalisa,
Det här är en dag lika bra som någon annan att kliva ut genom dörren och aldrig komma tillbaka. Ta tag i det nu, låt honom inte göra detta mot dig längre. Jag och alla här med mig är övertygade om att du klarar det!
Kram!
Lalalisa,
Heja heja!!
Jättebra att du går till kuratorn.
ALLA människor har ett enormt värde, du också. ALLA människor förtjänar att bli behandlade med respekt.
Vem är din man att bestämma att du ska behandlas annorlunda? Respekt är inte att i ena stunden våldföra sig på någon, tala nedsättande till och försöka sätta sig på någon, och i andra stunden vara kärleksfull och gullig.
Vem är din man att kränka dig och dina känslor och rättigheter?
Du ska inte vänta på nästa gång han gör dig illa på något sätt. Du ska gå NU! Det finns inga alternativ.
Vänta inte på att han går från örfilar till knytnävar. Han har gjort alldeles tillräckligt. Han förtjänar inte en minut till av din tid.
Och du, jag oroar mig gärna för dig, om det hjälper dig! INGEN förtjänar att ha det som du har det. Du är värd så oändligt mycket mer!
Kram
Hej Lalalisa,
Hoppas du är ännu starkare idag! Jag tror att du har modet, styrkan och faktiskt viljan att lämna honom, du måste bara hitta det inom dig. Idag är en perfekt dag att gå därifrån.
Jag tycker alla i den här tråden skriver väldigt bra råd och tankar. Naguena skriver så att jag ryser. Låt hennes historia inspirera dig att ta dig ur din situation.
Snälla, vänta inte längre! Livet har så mycket mer att erbjuda!
Naguena,
Jag är djupt imponerad av dig! Jag tror att du kan hjälpa Lalalisa på ett sätt som vi andra nog inte kan. Du (och ett par andra tjejer här också) har visat att ni är värda mer än den skit ni fick ta från dessa män och att det faktiskt går att bygga ett annat liv.
Stora kramar till dig Lalalisa! Jag är säker på att du kommer att fixa det!
Det ska absolut inte vara en smiley i texten!
God morgon Lalalisa,
Hur mår du? Jag hoppas så att du redan har flyttat därifrån, men det är väl att hoppas på för mycket kanske.
Jag hoppas verkligen att du kan prata med den kvinnan du skrev om förra veckan. Hon kommer också att veta att det här inte får pågå längre. Du måste ta dig därifrån!
Skriv några rader så vi får veta hur du har haft det i helgen.
Kram
Upp igen!
Lalalisa!
Skriv något!!!
Puttar upp tråden så Lalalisa ser att vi letar efter henne!
Lalalisa?
Puttar upp!
Upp igen!
FruRT,
Man får ju uppge en mailadress när man skaffar sin signatur här på BT. Men jag tror inte att det finns en chans att de ansvariga lämnar ut den.
Jag hoppas att Lalalisa inte har gett upp och accepterat det hon blir utsatt för. Jag hoppas att hon har stuckit långt hemifrån och därför inte har tillgång till internet, eller har fullt upp med att ordna sitt nya liv.
Det är nästan en vecka sedan vi hörde av Lalalisa.
Någon av er som lade ut er mailadress här har kanske hört något? Snälla, skriv något här i så fall!
Uppåt!
Flyttar upp
Upp igen!
Mia.Maria & Svart brud mfl,
Okej, men tänk så här då. Om ni har fel (vilket jag tror), tror ni då att den tjejen efter att ha sett att folk tror att hon är ett troll, kommer att skriva något mer? Tänk om det här var ett förtvivlat rop på hjälp och hon nu har tappat modet? Förstår faktiskt inte att man ens måste skriva om sina trollfunderingar i det här fallet.
Hej Lalalisa!
Åh, vad glad jag är att du skriver igen! Men du ska BORT DÄRIFRÅN NU! Jag är så glad att du har förstått att du inte kan stanna kvar. Lova oss att du kontaktar Terraferm så de hjälper dig!
Kram!