• Rystall

Min man våldtar mig

Packa din väska och lämna honom omedelbart!!! Ta det viktigaste. Jag satt i en liknande situation för flera år sedan och TRO mig det kommer bara att bli värre. I mitt fall slutade det hela med att han slog mig sönder och samman. Mitt ansikte var mos. Numer arbetar jag extra på en akutvårdsavdelning och träffar många som du och jag. Ingen har någonsin rett upp ett sådant förhållande. Han behöver professionell hjälp men det är ingen ide att du säger det till honom för han kommer inte att fatta det, än.(Kanske så småning om). Det enda som kommer att hända är att du blir en spillra utan tro på någonting och med en mycket trasig själ och troligtvis en trasig kropp. Det är nog bara en tidsfråga innan han ger sig på dig fysiskt. Gå till en vän eller sök upp kvinnojouren. Bry dig inte om att diskutera med din mamma för hon är förmodligen rädd eller vill inte förstå. Samla dina krafter och lämna honom NU!

STORA kramar Rystall

• Rystall

Det är en jättetuff situation du har framför dig just nu. De flesta känner igen situationer av att lämna någon man varit tilsammans med under en längre period och hur fruktansvärt jobbigt det kan vara. För dig kommer det vara tusen gånger värre, eftersom du uppenbarligen ha känslor kvar. Dessutom vet du ju inte hur han kommer att reagera. Jag förstår verkligen att du har mycket tankar och funderingar över hur du bäst skall lösa ditt problem. Försök bara att sätta dig själv i centrum och känn efter vad du egentligen vill. Vill du verkligen ha det så här? Du är värd mycket mer än vad du berättat för oss.

Har du inte någon väninna som du kan anförtro dig åt? Finns det inte någon kurator eller skolsköterska på din skola? Det finns ju även distriktsköterskor eller din husläkare som kanske kan ge dig ett råd eller hävisa dig till en kurator i komunen eller landstinget som du kan prata med och samla krafter.

Jag tror att det vore bra för dig att tala med någon om din situation öga för öga. Ibland kan det vara bättre om det inte är nån man känner. Men du måste komma därifrån. Jag vet att det låter illa, men det kan faktiskt hänga på ditt liv.

Kram

• Rystall

Jag håller med K.C. Jag fruktar oxå för att nått hemskt kan komma att hända, så skynda dig därifrån. Försök inte att hitta nån kompromiss med honom för det kommer inte att gå, snarare tvärt om.

• Rystall

Lalalisa hör av dig snarast!!

• Rystall

Finns det nått man kan göra?

• Rystall

Tyvärr måste jag nog hålla med Svart brud m fl. Jag var inne och sökte på Lalalisa om hon hade skrivit nått annat. Fann ett annat inlägg hon skrivit där det står att hon ska gifta sig till hösten. Inlägget var skrivet i augusti förra året.
    På detta inlägg skriver hon om sin "man sedan två år". Hon borde ju rimligtvis komma ihåg att hon bara varit gift i knappt ett.

Om det är på detta vis är det AVSKYVÄRT! Det finns så många som går igenom detta och lider. Det är inget att skämta om.

Svar på tråden Min man våldtar mig