• Lurad

Min man våldtar mig

Hej Latalisa

Jag hoppas att det inte hänt dig flera gånger och inte heller värre saker. Men vill du prata med någon så skulle jag rekomendera dig att kontakta Terrafem som är en kvinnoorg. Dem har telefonjour vardagar kl. 10-12 och der är gratis att ringa dit även fr. mobil 020-52 10 10. Ring och prata även om du inte än har bestämt dig för att lämna din man. Det kan vara skönt att bara prata med en kvinna som förstår. Lycka till! Sköt om dig för det är ingen annan som gör det åt dig.
    Kram...

• Lurad

Lalisa hej igen...

Jag har precis läst alla inlägg och såg att du är från ett annat land och jag förstod det innan jag läst allt och det var därför jag gav dig nummret till kvinnojouren Terrafem som har kvinnor som talar 40 olika språk så du kan prata med någon på ditt eget språk. Ring dem jah lovar att du får hjälp har själv suttit där och tagit emot samtal från kvinnor som blir slagna etc. Det hjälper att prata om problemet och sedan så kan du ta nästa steg men börja med att prata om ditt problem först. Jag själv kommer ifrån Irak och vill du prata med mig så kan du kontakta mig på imanangel_4u@hotmail.com hör av dig vi är många som bryr oss om dig många gulliga tjejer som oroar sig för dig. Jag bor i Stockholm. Kram till dig och alla andra ladies här.

• Lurad

Lalisa ...

Du ska veta att dina samtal till Terrafem inte registreras så ingen kan kontrollera att du ringt dit det syns inte på telefonräkningarna. På Terrafem kan du få hjälp att bo på ett tillfälligt boende och där finns oxå jurister som kan hjälpa dig med allt du undrar. En jourkvinna kan oxå följa dig till polisen om du nu skulle bestämma dig för att polisanmälan du behöver aldrig känna dig ensam. Ring dit snälla för vi har sett vart en del såna här fall kan leda till och om din familj nu skulle vända sig emot dig nu så är det tillfälligt dom är bara förvirrade just nu eftersom dom inte känner igen bilden på din man. Dom älskar ju honom har du sagt och då är det lite svårt att svälja något som det här. Men jag tror att det skulle vara värre att mista dig. Alla män som misshanlar börjar på det här sättet att sakta men säkert bryta ned kvinnan och kontrollera henne för att sedan urarta till att ta död på henne. Jag vill inte skrämma dig men varna dig hjälp dig själv börja med att ringa och ta sedan nästa steg därefter. Du kan fortfarande mejla mig på imanangel_4u@hotmail.com
    www.terrafem.org

Lycka till & Kram

Svar på tråden Min man våldtar mig