Min man våldtar mig
Att det inte hjälper, men hjälpa 1person är bättre än ingen alls.
Jag har jobbat som jag redan många ggr tidigare sagt på sjukhus, jag hade kvinnor som blev slagna, misshandlade-hemskt, våldtagna (av anhörig,bekant...)
Men vad händer?
Dom går tillbax.
Det spelar ingen roll vad vi gör "som vet vad som är rätt och fel", verkar det som.
Dessa kvinnor är så neddragna att dom tror inte dom förtjänar bättre, eller så vågar dom inte osv.
Att ta sig ur en sådan här sak som just denna kvinna i inlägget, kanske är svårt.
Troligen är hon rädd för sitt liv, och därför vågar inte lämna, men det hon inte förstår ännu är, att det kan ändå sluta värre tom när hon är med denna man.
Jag önskar ingen det här, men idag är detta såååå vanligt jag läste just Aftonbladet var 5:e kvinna i sv säger sig bli slagen/misshandlad av sin resp.
Men bara 2% säger av männen att det är så.
Men att tidningar skulle göra löpsidor av detta nej då, det säljer inte och dess utom är våran Svenska lag alldeles för mjuk för sådana som utför detta, så... Ingen fruktan-inget slut.
Sverige borde skaffa sig ordentliga lagar och inte bara jaga moppe-pojkar som busar och lätt att få tag i.