Inlägg från: Mastermind |Visa alla inlägg
  • Mastermind

Min man våldtar mig

Har du berättat detta för någon? Om inte, så tycker jag att du ska vända dig till någon (familj, vänner, kvinnojouren) direkt och vända ut-och-in på dig själv och bara ösa ut allt som du upplevt/upplever och beskriva hur det får dig att må. När du väl släppt ut allt så kommer det nog bli lättare för dig att inse vad det är för förhållande du lever i och att det aldrig kommer att bli bättre om inte DU gör nånting åt saker (flyttar, skiljer dig, polisanmäler honom, etc). Bara att du skrivit om det här på BT är ett stort steg i rätt riktning, för det betyder ju att du VILL ha hjälp och sträcker ut en hand för att få tröst och ledning.

Snälla du, utsätt inte dig själv för detta. Precis som K.C skriver; hur skulle du reagera om detta hände din syster, eller någon annan som står dig nära? Skulle du då inte böna och be att hon lämnade sin destruktiva man, gråta och känna smärta för hennes skull, och kanske t.o.m. _tvingat_ henne att lämna sitt förhållande (vilket är en STARK sak att göra; du är INTE svag om du lämnar honom). Tillåt dig själv att bli älskad. Den känslan han känner för dig är så grovt förvanskad att den knappt kan kallas för kärlek längre; den har blivit ett beroende och en slags hatkärlek, där hatet dominerar.

Lämnalämnalämna. :(

• Mastermind

Lalalisa - Är du fortfarande hemma? För isf tycker jag att du ska unna dig en "ledig" dag och tänka igenom saker och ting ordentligt. Ta kontakt med en kvinnojour direkt, eller åk hem till dina föräldrar och prata ut. Eller kanske börja småpacka redan nu? Eller iaf göra en lista på vad allt praktiskt som behövs göras när du lämnar honom (vem som ska få vad, vem som står för ev lån, skaffa skiljsmässopapper, etc). Jag lovar dig, bättre anledning är så för att få "skolka" kan ingen ha! Ta tag i detta NU, för om du väntar lite så kanske det aldrig blir något "sen". Ju fortare du gör detta, desto mindre ont gör det och ju starkare är du från början.

• Mastermind

Lalalisa - Gud så skönt att höra nånting från dig! Men inte kul att läsa VAD du skriver.. :( Lämna, lämna lämna!! Snälla!! Att han blivit värre sen han fått reda på dina funderingar kring ert förhållande visar ju bara på en sak -att han bara kommer att fortsätta bli värre! SNÄLLA, lämna honom NU!! :( Det här är ju frukansvärt, INGEN förtjänar att få leva sådär! Ingen! Raffsa ihop det viktigaste när han är på jobbet eller helt enkelt hemifrån och bo hos en kompis eller ta in på ett hotell ifall du är rädd att han ska bryta sig in hos dina kompisar. Polisanmäl honom och begär skyddad identitet. Ju fortare du lämnar honom, desto fortare får du ditt liv tillbaka och alla risker för att bli allvarligare skadad minskar.

• Mastermind

mrs. - Jag tycker inte att ditt försök till att skapa debatt passar i den här tråden. Ta det gärna i t.ex "Dödstraff"-tråden, istället.

• Mastermind

Tänkte bara säga att det är repris av "Lite stryk får dom tåla" på TV4 kl 21 ikväll. Såg den inte första gången, men tänkte se den ikväll. Hoppas allt är bra med dig, lalalisa!

• Mastermind

Upp! Vi vill veta hur det är med dig, Lalalisa! :(

• Mastermind

Upp.

Tänker fortfarande på dig. Hoppas du har det bra.

Svar på tråden Min man våldtar mig