• Nean

Hur få fart på honom?

Klart att du kan ställa krav på honom fast ni inte bor ihop (fast det gör ni ju i stort sett) . Om han inte fixar den biten nu, hur ska det då bli när ni blir sambos på riktigt?

Jag tycker att du ställer vettiga krav. Han kan göra mer av marktjänsten iom att du jobbar.

Min kille hade väldigt lite att plugga under våren. Självklart fixade han mer hemma då (tvätt, städning, matlagning, diskning osv) . Då hade vi ju mer trevlig tid tillsammans när jag kom hem från jobbet.

Prata med honom och lägg fram det lite positivt, att ni får mer tid ihop om han fixar hemma-biten.

• Nean

Jag var orolig innan jag och min kille flyttade ihop eftersom han hade det otroligt stökigt i sin ungkarlslya. Jag är rätt pedantisk och han är det _definitivt_ inte. Därför pratade vi nnan vi flyttade ihop igenom hur vi skulle ha det (på mitt initiativ) . Vi har kompromissat oss fram till en lösning som funkar för oss båda för det mesta. Jag fick dra ner på mina krav och han fick höja sin nivå. Vi har fortfarande diskussioner kring detta ibland men det blir inga jättegrejer av det utan vi löser det rätt smidigt.

Ta upp det med din kille redan ikväll så trenden förhoppningsvis vänder snart. Lycka till!

• Nean

Bra jobbat Ella!!

Min kille har diskat de senaste dagarna utan att jag har bett honom. Det är mer än hans del, för han har dessutom lagat maten och ikväll kommer han att tvätta nästan helt utan min hjälp (jobbar över).

Han har inte ens beklagat sig en enda gång. Det tror jag beror på att jag istället för att gnälla har tackat honom och talat om hur mycket jag tycker om honom för att han ställer upp när jag är trött.

Vi verkar ha kommit till det stadiet när jag inte behöver tjata (peppar peppar) utan han tar sin del av det hela utan att knysta (okej, de senaste dagarna har han gjort mer än sin del).

Och positiv förstärkning funkar uppenbarligen bättre än att skälla. Fast ibland blir man ju bara så förbannad så man inte ens kan stava till positiv j*kla förstärkning!

Visst är det så att när det funkar med det praktiska i hemmet så blir resten av förhållandet mer harmoniskt? För oss är det så iaf.

Han tar sitt ansvar = glad flickvän = mer mys .

Svar på tråden Hur få fart på honom?