• Bebbsen05

deprimerad sambo

Jag måste fråga er som skriver och verkar "klaga" på denna killen!
    Har någon av er haft en depression?? Vet ni vad det innebär att gå upp varje morgon och inte se fram emot dagen? Att veta att andra "stör" sig på att man inte är så glad som de tycker man borde vara. Hur det är att känna sig så jävla nere att man knappt orkar gå upp ur sängen? NÄR ni vart med om det, DÅ kan man säga vad man tycker!

Jag hamnade i en svår depression i jul och ändå in på våren. Jag flyttade hemifrån och in med min smabo, men inget var kul! Jag kunde inte glädjas åt vad jag hade. Jag var så inne på vad jag INTE hade (min pappa som dött).
    Vad som behövs är läkarhjälp. INte någon som säger att så och så ska det vara och nu måste du göra si och så!

Be (tvinga) din kille till en läkare! Det är enda sättet han kan få hjälp på om han har en depression!

• Bebbsen05

Men om både du och killen tror att det beror på jobbet, finns det inte någon möjlighet att han kan byta sysslor eller rent av byta jobb?
    Hoppas allt löser sig!

• Bebbsen05

Loka:
    Jag har inte gett något kritik!
    "Slå näven i bordet!
    Jag var med om exakt samma sak för ett par år sedan med min sambo och jag (precis som du) tog ansvar över allt och fixade och donade tills jag själv kände att snart orkar jag inte längre."

Jag skrev klagade inom """""" så det inte skulle låta anklagande för det var det INTE!!!
    Jag bara skrev att man som deprimerad kan uppfattas som lat och slö. Jag ville bara beskriva hur det känns för den som har en depression!

VINTERSTJÄRNA:
    Jag är glad att iaf du inte tog illa upp. för något sådant var aldrig menat!

• Bebbsen05

Vinterstjärna
    Jag tror det går att lösa själv. Om det är någon lätt form av depression!
    Många (jag är en av dem) behövde verkligen medicinering till hjälp!

• Bebbsen05

För mig fungerar samtalsterapi och pykologer inte alls!! Och jag har verkligen försökt! Men det kanske är lite beroende på VAD depressionen beror på.
    Jag fick tabletter och jag rekomenderar det jättemycket!!

• Bebbsen05

Personligen tror jag att om man "väntar ut" depressionen är dte lättare att den kommer tillbaka.
    Det är synd att det är sån stämpel på antidepressiva tabletter. De gör underverk!

Svar på tråden deprimerad sambo