deprimerad sambo
Usch, det känns jobbigt just nu. Min sambo har varit nedstämd och inte vidare handlingskraftig det sista året (eg i och med att han började ett nytt jobb som han aldrig har trivts med). Det är jag som bjuder hem folk, ser till att alla kontakter med vänner och familj existerar, planerar semestrar och aktiviteter för familjen osv. Det är väl iofs ingen ovanlig fördelning i ett förhållande och jag har alltid varit den socialt mest "aktive" men nu gäller det allt. Jag börjara känna att jag får dra ett alltför stort lass och för två dagar sen sa jag ifrån att nu får du f..n ta och göra nåt åt saken. Byt jobb, ta upp kontakten med dina vänner och börja bry dig om din omgivning och mig. Nu vet jag att det inte är så enkelt (har själv gått i terapi pga barndomstrassel som hängt kvar) men jag känner att jag inte orkar längre. Vi ska gifta oss i februari och så fort planering kommer på tal (oavsett om det är bröllop eller helgaktivitet) orkar han inte utan kommer med en dålig ursäkt. Hur kul är det? Ok, jag vet att han mår dåligt men vad kan jag göra mer än att försöka hjälpa honom och peppa? Nu känner jag mig mest förbannad. Och han fattar inte hur mycket jag påverkas. Jag är så himla trött på att "hålla i allt". Vad ska jag göra?