• Guldfisken

VV-nu tillbax.

Jennyhj: Fast om man får vara liiite petig och anmärka fel är ju 4.5/9=0,5 så det sammanlagda pointsantalet blir ju "bara" 8,75 (ungefär lika med 9).

Kan ju tillägga att jennyhj:s formel förutsätter att näringsvärdet anges per 100 g, vilket naturligtvis är det vanligaste. Anges näringsvärdet per styck behöver man ju inte ta hänsyn till vikt och så. Men det fattade nog du redan, mrs.!

• Guldfisken

Jennyhj: Hihi, vilken tur, det blir ju något extra gott för de points som du tjänade in.

• Guldfisken

Hej, hej!

Jag hängde mycket i den tidigare VV-tråden. Höll på med VV under våren och sommaren och lyckades då tappa 16 kg. Innan dess hade jag tappat 13 kg på egen hand. Har dock haft en av de tuffaste hösterna i mitt liv och därför har inte viktminskning varit min högsta prioritet. Nu är jag dock motiverad att ta tag i saken igen, gick väl upp en fyra kilo under hösten och de skall bort plus ca 12 kg till, sedan är jag framme vid målvikt.
    Tyvärr är min studentkassa skral den här månaden så jag hade tänkt att köra på egen hand ett litet tag även för att inte väga alltför mycket mer än jag gjorde när jag slutade. Har tillräckligt mycket motivation, material och kunskaper om VV-systemet för att göra det tror jag.
    Skall också komma igång och träna ordentligt, har inte hunnit med det under hösten. Jag kör spinning, det tycker jag är otroligt kul (men tufft!).

Är det någon av er därute som har provat VV:s nya kokbok "Viktväktarna-lättlagat till vardags och fest" ? Är den bra?

• Guldfisken

Tack för välkommen tillbaks-hälsningarna, mrs. och Leone (det värmer!) och bra jobbat de senaste veckorna!

Jag började så smått den här veckan som sagt och jag måste ha ätit som en häst under julen för jag lyckades chocka kroppen med lite bättre mat såpass mycket att jag tappade två kilo den här veckan.
    Blir dock kanske lite felmarginal eftersom jag väger mig hemma hos föräldrarna, äger ingen egen våg.
    Känns bra, nästa vecka blir det ytterligare lite hårdare kontroll av pointsen då mitt vardagsliv börjar på riktigt i morgon (har varit mycket hemma hos päronen och där finns det ju sååå mycket god mat ).

Svar på tråden VV-nu tillbax.