VV-nu tillbax.
VV tidigare spalt är stängd,
och eftersom jag är ny VV och skulle gärna ha någonstans där jag får skriva/ta kontakt med andra om peppning, mat, tips.... ja allt.
Vi hörs :)
VV tidigare spalt är stängd,
och eftersom jag är ny VV och skulle gärna ha någonstans där jag får skriva/ta kontakt med andra om peppning, mat, tips.... ja allt.
Vi hörs :)
Jag börjar min första dag idag, som VV och det känns härligt och jag är motiverad.
Nu ska man ta fram varje morgon motionscyckeln och sen börja en ny härlig dag.
har ni märkt lika som jag :)
finns bra recept på deras hemsida.
någon som kan berätta om man kan räkna ut points utan deras räknare (har inte fått den hem ännu)
Inne på min tredje VV-vecka och har gått ner -2,5 kg så jag är nöjd!
har slutat räkna gångerna jag börjat, men nu ska jag hela vägen in i mål!
Hej sambo,
Jag har varit nu med i vv, ett tag :)
Jag hade en dålig dag för några veckor sedan men nästa dag tog jag nya tag och beslöt mig för att inte använda vågen innan jul och istället prova mina byxor
Idag ska vi äta, uncel.B.sås (1/2-burk), som jag har tillsatt riven morötter, lök, vitlök och vatten, ris och grillad kycklingfile. Ska bli supergott. och är inte någon katastrof points mängd i.
Har du förberett dig i tankarna inför jul?
Jag har gjort inköpslistan klar på "bra prudukter" dvs skrivit upp märket av julmaten tex köttbullar osv så köper jag de som är mindre points i (samma mängd som en annan, men färre kcal)
Julmust finns ju som jag hittade på öb, i en liter 1p.
julglögg kommer inte nu ihåg vems det var men... var mycket färre i än en annan.
Så jag ska njuta av julmaten iår, men komma i bycorna fortf. efter jul :)
Det är bara att lära sig undermedvetet till olika produkter och points. Man vet ju ofta var man brukar äta osv. som tex snabb mat på ett ställe som Mc.D tar jag sallad och är jag sugen på hamburgare tar jag tex en happymeal (hamburgare, sallad, cola light/mjölk), när vi är på andra ställen så... räknar jag ca points i maten.
Ha det så bra och vi kanske hörs!
/mrs
Points räknar man ut på följande sätt:
(kcal/60 + fett/9)*vikt på maträtten/100
Exempel:
En färdigrätt väger 350g, 120kcal, 4,5 fett. 120/60+4,5/9=2+2=4
4*350/100=14p
Ingen bra färdigrätt men man slipper iallafall sväva i ovisshet.
Jennyhj: Fast om man får vara liiite petig och anmärka fel är ju 4.5/9=0,5 så det sammanlagda pointsantalet blir ju "bara" 8,75 (ungefär lika med 9).
Kan ju tillägga att jennyhj:s formel förutsätter att näringsvärdet anges per 100 g, vilket naturligtvis är det vanligaste. Anges näringsvärdet per styck behöver man ju inte ta hänsyn till vikt och så. Men det fattade nog du redan, mrs.!
Tack Guldfisken! Ibland går det fort när man räknar och då blir det ganska grovt fel. Jag är inte viktväktare längre men har varit det och gått ner massor med dem. Fortfarande räknar man efter hur mycket man äter och ofta räknar man i points. Jag blev väldigt förskräckt när jag fick fram värdet 14 eftersom jag inte hade räknat med att det skulle bli så mycket. Kan tillägga att det var Chiliconcarne från Findus Fire som var målet och det var det jag åt till middag idag.
Jennyhj: Hihi, vilken tur, det blir ju något extra gott för de points som du tjänade in.
mrs. hur går det för dig?
Jag känner mig jättenöjd, var o vägde mig igår o har nu gått ner 3.9 kg på tre veckor!
Hopaps min motivationen håller i sig när det sen blir tufft o jag möter motgångar, för dom dagarna kommer ju defenitivt!
Vad har du för mål med VV?
Jag ska gå ner 14 kg totalt, från 74 till 60 hade jag tänkt.
Julen har jag tänkt hålla vikten, funderar seriöst på att hoppa över godis etc för börjar jag äta det kan jag inte sluta o då är det kört
I övrig kommer jag äta lagom av allt o träna extra den veckan.
Vore kul om man kunde peppa varandra!
kram