• mrs.

VV-nu tillbax.

VV tidigare spalt är stängd,
    och eftersom jag är ny VV och skulle gärna ha någonstans där jag får skriva/ta kontakt med andra om peppning, mat, tips.... ja allt.

Vi hörs :)

• Svar på tråden VV-nu tillbax.
  • *sambo*

Förresten så vill jag tipsa om mötesplatsen på VV:s hemsida, där får man jättemycket pepp + råd och tips av andra medlemmar!

• mrs.

Hej sambo,

Grattis till din viktförlust :) *tummen upp*

Peppning jo det behöver man
    Visst är det härligt att se resultat.

Mitt mål med vv, oj...
    Först och främst när jag började så ville jag gå ner dom där idotiska kilona jag gick upp (började i somras på sem. efter 1/2års kämpande att träna och räkna kcal).

Nu är det mer och mer bara för att lära mig en framtidsplan :)
    dvs. jag vill veta hur mycket man ska äta för att inte gå upp i vikt och om man tar det så ska man avstå från något annat.... (fast fortf har jag ju mitt mål kvar att nå).

Jo men visst är det så att man kan äta o äta när man börjar, men jag vill inte sitta och rynka på näsan för varje sak, så därför är jag förberedd ;)

Tex. potatis 2p, 3bitar sill-1p., risgrynsgröt 1dl-2.5p, prinskorv 2st-3p, glögg-1p/100g, röbetssallad 5% 3msk-1p....osv. (som jag kollat upp/skrivit upp märkena på) sen kan man kolla vad man vill ha av dem och vad man tycker om

Kan du tänka dig en chocklad bit fr aladin är 0,5p, vaddå slöseri på points, för det kan man ju få annat ;)

Sen får man väl spara lite innan, hmmm kan bli svårt för vi ska fara runt hela släkten innan o efter jul, så... det är bara räkna i huvudet :)

Hur har du planerat maten?

Hur mycket tränar du per vecka? och hur lång är du, jag är 164, och har rekom. på 18p/dag.

• *sambo*

mrs

Tack för det, det känns kanon i kroppen på bara 4 kilo!
    Mätt mig har jag gjort o där är det också minus överallt *s*

Mina mål är liknande dina, kunna efter min viktminsking hitta en balans o veta hur mkt jag kan äta utan att gå upp i vikt.

Julen har jag planerat så att jag tror jag kommer avstå godiset helt och koncentrera mig på maten. Tex lax, sill, gröt *mums* potatis etc. rödbetssallad o jansson gillar jag inte o det är ju tur! annars kommer jag tänka på att träna/röra mig extra mkt den veckan.
    jag har som rekommenderat 19 points om dagen (har ett stillasittande jobb) och är 162 cm lång, och ser till att äta upp mina dagliga då jag på en vecka tränar ungefär 2 ggr styrketräning, ett spinnpass, ett box + 1-2 löppass på 30 minuter vardera.
    till det kommer oftast en promenad på ca 20-30 min om dagen.
    därför känns det viktigt att äta mat för mina dagliga och unna mig "det extra" för bonus pointsen.

Om jag har tokätit nån dag kan jag även korrigera en lunch eller middag dagen efter med en Nutrilett-bar (4 points o alla ämnen du behöver) och låta bli att spara eller äta upp de som blir över.

I övrigt tänker jag mkt på att inte gå hungrig, det är då jag brukar äta för mkt.

kram på dig!

• mrs.

Hej hur är det?

Här har jag det bra, jag har gjort min kurs (skola en av många) färdig och är lycklig :)

Vi verkar inte ha så stor skillnad på längden :) och inte points mängden heller.

Jag sitter mestadels, eftersom jag sitter och gör ritningar/skola....
    Men jag och min make går väldigt långa promenader under helgerna mer än någon timme. Varje gång jag har börjat träna har min vikt gått upp och jag har också blivit sjuk på ett el annat sätt. :( (tex. flunsa, muskelvärk/knutar, feber...) Drt verkar som jag inte får träna... i vras sen igen träna jag varje dag, minst en timme om dagen.

Idag gjorde jag något som låter idiotiskt men...
    Som jag sa så går jag inte på vågen, och jag tänkte att okej min spegelbild ger alltid samma svar, så jag tog digitalkameran och tog några bilder på mig, till min chock så blev jag överraskad.
    Jag hatar foton, men nu blev jag nöjd jag hade gått ner och jag var inte alls så tjock.... :) Men självklart radierade jag bilderna fr kameran så dom inte åker in i datan och sen kanske är dom i någons händer (min makes gör ju inget men...)

Just nu sitter jag och dricker min härliga kopp kaffe Mmmmm....:)

Jag har förresten börjat använda mjölk-produkter, och det har tydligen hjälpt att minska runt midjan kanske lite extra (eller så tror jag på vetenskap *hahaa*). Men innan försökte jag ta annat istället, men nu har jag slutat med läskedryck/kolsyra, det får ju en att svälla.
    Men självklart har jag tänkt att dricka julmust (den som var 1p/1L.).

Jag hoppas att du har det bra, du verkar så duktig och motiverad :)

Ha det så bra och vi hörs! /mrs.

• mrs.

Hej hur går det?

Jag kör på och äter ibland upp points fast jag inte skulle vilja ha något.
    Jag är jätte dålig på att äta själv, och på dagarna går det inte så mycket p. åt så vissa dagar får jag upp t 14 av tvång, det är ju det man får spara för min del.

Så jag har tänkt köpa hem kanske bananer, avokader så jag kan äta, lättare att slinka ner kanske. Men jag äter ändå vissa dagar upp sparade, så... det går väl kanske jämt ut?

Ja, men kläderna sitter väl nu som tidigare, hmmm... kommer inte ihåg riktigt längre... kanske kanske inte...

Ha du några favorit recept?
    mina mellanmål:
    Jag har mjölk-jordgubbar
    banan o frystajordgubbar som jag mixar ihop
    wasa rågknäck med gurka o aromatsalt
    bröd-kryddor-ketchup-ost-in i micron
    fruktsallad

mat vet jag inte riktigt... spenatsoppa o ägg, kyckling och potatis...kanske :)

• *sambo*

Halloj!

Förra helgen blev det lite väl mkt, och det visade sig självklart på vågen, +1 kg.
    Fast jag visste om det så det är bara att gå tillbaka till goda vanor dagen efter.
    Som min konsulent säger: "Man går inte alltid till sängs som en viktväktare, men man vaknar alltid som en"
    Bra sagt tycker jag!!

Jag gjorde en supergod potatissallad här i veckan, kokade potatis, blandade sen i potatisbitarna med 1 burk minifraiche, röd lök, äpple, paprika o lite svartpeppar.
    Till detta åt jag tre skivor rostbiff och hela måltiden kostar då 6.5 p

Annars älskar jag lax och brukar ha lax i folie i ugn med tex cayennepeppar, paprikapulver och citronpeppar. Till det gör jag en Blå band Hollandaise (utan matfett) och pressad potatis.

MUMS!

• Leone

Det var ett bra motto *sambo*! Det ska jag anamma. Gick ocksa upp senaste veckan, +0.7 kilo. Men jag vet ju vad det beror pa, for mycket mat och vin och ingen traning, sa nu ar det en ny vecka som galler och idag ska jag ta en lang traningsvanda pa gymet, med styrketraning och lopning 30 min.

• malin81

Hej tjejer!!

Jag hakar på den här tråden, vv-are som man är! Jag har hållt på ca tre månader nu och gått ner ca 7 kg. Det går inte så fort men åt rätt håll i alla fall!

Jag ska äta 20 p per dag men jag brukar äta ca 17 på vardagaran så att jag kan unna mig lite fre-lör, sedan jag började med detta system har viktminskningne gått mycket bättre! Det är väl för att man inte behöver fuska då...

Tränar gör jag ca tre gånger i veckan, Friskis och svettis jympa. Funkar bra, jag har flera kompisar som går så vi brukar gå på samma pass, det är lättare att komma iväg då tycker jag!

Julen blir lite pysslig, men jag har bestämt mig för att äta "vad jag vill" (inom rimliga gränser) på julafton, juldagen och nyårsafton. Resten av dagaran blir det 16-17 points per dag. Vad tror ni om det upplägget?

Det var allt för denna gång! Kram!

• Vickan7

Hej på er!
    Vad bra med en VV-tråd!
    Jag har varit med sedan 6 okt och har gått ner drygt 5 kilo. Det känns bra och är inte så svårt denna gången. Jag har mer diciplin än vad jag trodde.

Något som jag tycker är väldigt gott är att koka broccoli, blomkål och skivade morötter i 5 min och sedan ringla flytande margarin över och strö på trocomare örtsalt. Då får man ju i sig kalcium oxå, som är bra för viktminskingen.

• *sambo*

malin81

Hej!

Jag tränar rätt så mycket och har försökt spara points de dagar som jag inte tränar, men jag blir så hungrig då och då är risken överhängande att massa saker stoppas i munnen och jag äter för mycket tyvärr...

Så jag äter mina dagliga 19 p varje dag och sen har jag mina bonus till fest.
    Kan kännas lite lite med festbonus, tex blir det ju "bara" 25 p fredag och 25 p lördag, men men.

Svar på tråden VV-nu tillbax.