• mrs.

VV-nu tillbax.

VV tidigare spalt är stängd,
    och eftersom jag är ny VV och skulle gärna ha någonstans där jag får skriva/ta kontakt med andra om peppning, mat, tips.... ja allt.

Vi hörs :)

• Svar på tråden VV-nu tillbax.
  • mrs.

Jag börjar min första dag idag, som VV och det känns härligt och jag är motiverad.

Nu ska man ta fram varje morgon motionscyckeln och sen börja en ny härlig dag.

• mrs.

har ni märkt lika som jag :)
    finns bra recept på deras hemsida.

• mrs.

någon som kan berätta om man kan räkna ut points utan deras räknare (har inte fått den hem ännu)

• mrs.

Hej sambo,

Jag har varit nu med i vv, ett tag :)

Jag hade en dålig dag för några veckor sedan men nästa dag tog jag nya tag och beslöt mig för att inte använda vågen innan jul och istället prova mina byxor

Idag ska vi äta, uncel.B.sås (1/2-burk), som jag har tillsatt riven morötter, lök, vitlök och vatten, ris och grillad kycklingfile. Ska bli supergott. och är inte någon katastrof points mängd i.

Har du förberett dig i tankarna inför jul?

Jag har gjort inköpslistan klar på "bra prudukter" dvs skrivit upp märket av julmaten tex köttbullar osv så köper jag de som är mindre points i (samma mängd som en annan, men färre kcal)
    Julmust finns ju som jag hittade på öb, i en liter 1p.
    julglögg kommer inte nu ihåg vems det var men... var mycket färre i än en annan.

Så jag ska njuta av julmaten iår, men komma i bycorna fortf. efter jul :)

Det är bara att lära sig undermedvetet till olika produkter och points. Man vet ju ofta var man brukar äta osv. som tex snabb mat på ett ställe som Mc.D tar jag sallad och är jag sugen på hamburgare tar jag tex en happymeal (hamburgare, sallad, cola light/mjölk), när vi är på andra ställen så... räknar jag ca points i maten.

Ha det så bra och vi kanske hörs!

/mrs

• mrs.

Hej sambo,

Grattis till din viktförlust :) *tummen upp*

Peppning jo det behöver man
    Visst är det härligt att se resultat.

Mitt mål med vv, oj...
    Först och främst när jag började så ville jag gå ner dom där idotiska kilona jag gick upp (började i somras på sem. efter 1/2års kämpande att träna och räkna kcal).

Nu är det mer och mer bara för att lära mig en framtidsplan :)
    dvs. jag vill veta hur mycket man ska äta för att inte gå upp i vikt och om man tar det så ska man avstå från något annat.... (fast fortf har jag ju mitt mål kvar att nå).

Jo men visst är det så att man kan äta o äta när man börjar, men jag vill inte sitta och rynka på näsan för varje sak, så därför är jag förberedd ;)

Tex. potatis 2p, 3bitar sill-1p., risgrynsgröt 1dl-2.5p, prinskorv 2st-3p, glögg-1p/100g, röbetssallad 5% 3msk-1p....osv. (som jag kollat upp/skrivit upp märkena på) sen kan man kolla vad man vill ha av dem och vad man tycker om

Kan du tänka dig en chocklad bit fr aladin är 0,5p, vaddå slöseri på points, för det kan man ju få annat ;)

Sen får man väl spara lite innan, hmmm kan bli svårt för vi ska fara runt hela släkten innan o efter jul, så... det är bara räkna i huvudet :)

Hur har du planerat maten?

Hur mycket tränar du per vecka? och hur lång är du, jag är 164, och har rekom. på 18p/dag.

• mrs.

Hej hur är det?

Här har jag det bra, jag har gjort min kurs (skola en av många) färdig och är lycklig :)

Vi verkar inte ha så stor skillnad på längden :) och inte points mängden heller.

Jag sitter mestadels, eftersom jag sitter och gör ritningar/skola....
    Men jag och min make går väldigt långa promenader under helgerna mer än någon timme. Varje gång jag har börjat träna har min vikt gått upp och jag har också blivit sjuk på ett el annat sätt. :( (tex. flunsa, muskelvärk/knutar, feber...) Drt verkar som jag inte får träna... i vras sen igen träna jag varje dag, minst en timme om dagen.

Idag gjorde jag något som låter idiotiskt men...
    Som jag sa så går jag inte på vågen, och jag tänkte att okej min spegelbild ger alltid samma svar, så jag tog digitalkameran och tog några bilder på mig, till min chock så blev jag överraskad.
    Jag hatar foton, men nu blev jag nöjd jag hade gått ner och jag var inte alls så tjock.... :) Men självklart radierade jag bilderna fr kameran så dom inte åker in i datan och sen kanske är dom i någons händer (min makes gör ju inget men...)

Just nu sitter jag och dricker min härliga kopp kaffe Mmmmm....:)

Jag har förresten börjat använda mjölk-produkter, och det har tydligen hjälpt att minska runt midjan kanske lite extra (eller så tror jag på vetenskap *hahaa*). Men innan försökte jag ta annat istället, men nu har jag slutat med läskedryck/kolsyra, det får ju en att svälla.
    Men självklart har jag tänkt att dricka julmust (den som var 1p/1L.).

Jag hoppas att du har det bra, du verkar så duktig och motiverad :)

Ha det så bra och vi hörs! /mrs.

• mrs.

Hej hur går det?

Jag kör på och äter ibland upp points fast jag inte skulle vilja ha något.
    Jag är jätte dålig på att äta själv, och på dagarna går det inte så mycket p. åt så vissa dagar får jag upp t 14 av tvång, det är ju det man får spara för min del.

Så jag har tänkt köpa hem kanske bananer, avokader så jag kan äta, lättare att slinka ner kanske. Men jag äter ändå vissa dagar upp sparade, så... det går väl kanske jämt ut?

Ja, men kläderna sitter väl nu som tidigare, hmmm... kommer inte ihåg riktigt längre... kanske kanske inte...

Ha du några favorit recept?
    mina mellanmål:
    Jag har mjölk-jordgubbar
    banan o frystajordgubbar som jag mixar ihop
    wasa rågknäck med gurka o aromatsalt
    bröd-kryddor-ketchup-ost-in i micron
    fruktsallad

mat vet jag inte riktigt... spenatsoppa o ägg, kyckling och potatis...kanske :)

• mrs.

Hej Och VÄLKOMMNA!

Vad kul med lite nya med i gänget :)

Jag har också gjort som du malin81, jag äter mindre på veckorna för att inte överstiga under helgerna, spec. nu när man är på julmarknader, köper varmdrycker osv :)

Ang. jul, mellandagarna och nyår :)
    Jag har kollat upp det där med dagarna *hiihhiii* Det är så bra för 20-26dec. är en vecka och sedan är nyår på nästa vecka (ja, vv börjar ju alltid "sparandet" varje ny vecka) det betyder att 20-23 kan man spara in några points ;)
    sen kan man ju ränna på mellandagsrea osv "för att röra på sig" *hahaaa*
    ja då äter man ju inte heller innan man e hemma om man inte tar en kaffe på stan, och tar någon frukt el något för blodsockrets skull. Då har man igen på nyår extra p. har jag räknat ut

Fast jag satsar på en dag på mellandagarna istället för då fyller jag år och vi ska på kryssning (men vi brukar springa runt på stan många timmar ja... kanske kl.10-16, det blir ju ca 4h, och gå av dessa är ju minimum en timme).
    Nyår ska vi bara vara hemma och mysa....(då kan man äta grön-sallader=0, potatis=2, grillade kycklingfile=2, och vv godis(3p/påse eller kexen...), popcorn (ca 4p/påse), knäckebröd(=0,5p/st), 0-p. glögg/julmust (=ca 13p) och då har man fortf kvar points att bränna.)

Bra va!!!

Jag har fortf inte varit på vågen, jag är rädd för att jag blir fixerad av kg:n men nu är jag tillbax i mina kläder och är nöjd (utom en bilring/bulle-mer över naveln, som jag inte haft).

Men vv ger jag inte bort, det är enda som håller koll på mig :)

Jag hoppas det går lika bra för er och visst är det härligt med juletid
    Vi hörs!

• mrs.

Hejsan,

Här är en glad jag igen :)

Jo först o främst ang programmet, det är ett program där dom har ett x antal (tror det är 24personer totalt) som tävlar i "gör om mig".
    Dvs man sänder i varje veckas inslag om 2 pers framgångar/motgångar (dom opererar sig, fixar tänder, träning 3h/dag 3ggr/v., psykologsamtal, 1200kcal-diet...osv).
    Under 3månader bor dom i ett hus tillsammans och har inga speglar...
    I slutet av programet så får dom se sig själva iordningfixade samt träffa fam/vänner, en av dem går vidare t final (man går vidare om man presterat, utvecklats...osv)
    Intressant att kolla, men jag skulle då aldrig själv vilja gå igenom operationer... tack och lov är jag nöjd med mitt ansikte

Ja annars har jag som sagt satt igång med min sista spurt innan hemresa t sv.
    Jag har varit väldigt duktig om man får säga det själv.
    Jag var skeptisk i morse och kände mig svullen (har sina mån.gång) och neråt och mätte mig redan första gången...
    ..Kan man tro på det eller?
    Jag har redan fått ner magen 1,5cm och på låret var det fr 0-1cm lika så vaderna
    Och jag har varit väldigt noga med mätning och skrivit upp exakta ställen.
    Så glad och lycklig satte jag mig på m.cykeln och trampade även om jag var trött :)

Hur går det för er???

• mrs.

Jo förresten!

Jag har ätit mer nu också!
    Så det är ingen fasta el fusk!!!!

• mrs.

Hej,

Här är jag

Glad ännu en dag när jag varit duktig, nu har jag 12 extra points och helgen börjar ;)
    Kan ju inte bli bättre ifall man skulle vilja använda dem. Men jag har ännu 6sparade p så.... det räker gott o väl.

Jag är så glad att jag äntligen funnit min insperation igen till motion det var länge sedan och jag hade det ju inte nu heller när jag börja men sen när jag väl bara börja blev det som ett "behov" (som man kan på tex på godis eller annat).

Jag tror inte jag kan låta bli att vara cyklande imorgon igen....

Jag vet att när kvällen kommer och jag bara sätter mig framför tv:n så tänker jag (sist igår och förgår) man borde ju den tiden man kollar på tv cykla....

....Men sen igen, vem vill cykla och svettas när man kan sitta/ligga härligt omsluten i sin älsklings armar

Ha en underbar helg och 3:e advent.

• mrs.

Hej

hur är det????

Jag har det fint här hemma, imorgon ska jag städa bort det sista innan vi tar väskorna och åker till hotellet därifrån vi ska sen tidigt lördag morgon flyga ifrån (så man får sova ut).

Ska bli kul att resa till svrige och träffa alla och prata SVENSKA
    Kommer väl bli som vanligt *skratt* innan man fattar att man säger något åt folk på tyska.....som tex ursäkta mig eller tack så mycket.... Har hänt :) lite pinsamt men...det bara hoppar ur en innan man fattar.

Jag har funnit ett bra sätt att få fart på förbränningen samt bort sötsuget...några droppar tabasco och ett stort glas vatten :)

Sen har jag ju minskat denna vecka på träningen men inte styrka/cirkel och jag är jätte nöjd med resultatet.
    Har bestämt mig att forts varje morgon eller varannan minst med ett sett. Sen ska jag ta morgonpromenix med svågerns hund.

Hur har ni det???
    Har ni fått någon fart i er?

God jul om vi inte hörs något mer o gott nytt år.

• mrs.

Hej och Gott Nytt År!

Hur har det gått för er?
    Jag har haft det bra, även fast vi åkte runt t vänner och bekanta.

Jag har ju en mobil (skrev upp allt i memo) ;) min räddning, och en fusklapp på de vanligaste produkterna samt pointsen, samt en make som räknade ut i huvudet points per 100g, åt mig :)
    Så...
    resultatet, tja .... -0,5kg även fast jag åt gott!!!

Nu ska jag bara få mig pigg tills imorgon så ska jag sätta igång med träning, idag blev det bara crunches.

Vi har beslutat med min make att vi ska bli mer noga med vad vi äter, inga mer sötsaker hem (förrutom om man får gäster-för gästernas skull).
    Sen ska vi oxå börja röra på oss mer.

Jag hoppas att ni har haft det bra.
    Kram

• mrs.

Hej Sandra och välkommen!

Jo points räkning är inte så kul alltid, men jag gjorde så nu när vi kom från affären att jag delade köttfärsen i portioner och på locket skrev jag med en tejpbit pointsen så...slipper jag väga dem senare.
    >Går ganska fort att ta fram burkar och lägga dem på en våg och stänga locket sedan....:)
    Jag gjorde alltså port. för 2 eftersom jag äter med min make, men det är ju bara att äta ½

Som köttfärssås: kan du steka köttfärs, ha i vatten riva i några morötter lite kryddor ev candelia socker för att få upp smaken, och lite lök.
    Man blir mätt, iallafall jag och min make var mätta och så potatis el potatismos till.

Att äta enkelt är ju bara att göra det enkelt, ät tex pås soppor de ger ju alltid samma mängd, potstis..osv
    jag mäter min pasta när jag kokat upp det och lägger det på tallriken....

Att det är jobbigt jo tröttsamt ibland, men de dagar som känns jobbiga ta med ögonmått ev lite mindre.

Att vara vv betyder inte att allt är enkelt men inte heller att allt är jobbigt, jag har inte varit mer än 3-4månader men jag lever med det numera och jag känner ingen stress.

jag vet mer eller mindre numera efter massor av forkning vad som innehåller vad på ett ungefär och därför har jag inga problem.

Jag har inte på sistonde gått ner så mycket men i omfång har jag minskat, jag tror inte min vikt går ner så mycket mer men... det är okej om jag får bort lite extra hull bara.
    Jag måste bara lära mig uppskatta mig själv och vara lycklig över att ha det jag redan har

Du kommer att få ner vikten och det är ju inte kg egentligen som räknas utan omfång eller kanske ännu mer hur man mår.

Lycka till och välkommen! :)

• mrs.

Hejsan Guldfisken och kul att du kommit tillbax.

Ja självklart kommer du klara det på egenhand!
    Spinning oj joo det är tufft så kämpa på.
    Kom ihåg att motgången kommer så ge inte upp, du har lyckats så bra hittills så... det gör du igen.

Jag önskar dig lycka till.

• mrs.

Hej sandra

jo men visst är det jobbigt ibland men jag kämpar på, jag har underbart stöd från min make.

Jag sa redan t smultronet att jag har alltid hemma saltapinnar, popcorn,dietorell och vv-godis samt massor av frukt, på det sättet kontrollerar jag det.

Idag samtidigt jag gjorde mat, så skala jag och la in morotsstavar i kylen så när man öppnar så...tar man och knapprar i sig dem, och jag tror jag ska ha med lite framför tv:n, då jag brukar vara sugen på något att knapra på.

• mrs.

Hejsan,

jag har närmat mig mitt mål igen med cm :)
    Tja, vikten består men... magen krymper *jippiii*
    Mina små övningar ger verkligen resultat på måttbandet, även om jag kanske inte ser det i spegeln.

Jag är såå glad, samt att eftersom jag gått ner så mycket på sunt sätt, ledde till att min mamma och syster oxå har börjat kolla vad dom har i sig, efter nyår.

"Kanske skulle man börja läsa mer utav kostrådgivning ;) *hiiihiii* "

Nu ska jag knalla ner till centrum och lämna in filmrullar från jul och sen ska jag forts. stud. Nåja dammsugning men det går ju fort, sen ikväll ska jag ta och göra några crunch till :)

Ha det så bra.

Svar på tråden VV-nu tillbax.