• Vickan7

VV-nu tillbax.

Hej på er!
    Vad bra med en VV-tråd!
    Jag har varit med sedan 6 okt och har gått ner drygt 5 kilo. Det känns bra och är inte så svårt denna gången. Jag har mer diciplin än vad jag trodde.

Något som jag tycker är väldigt gott är att koka broccoli, blomkål och skivade morötter i 5 min och sedan ringla flytande margarin över och strö på trocomare örtsalt. Då får man ju i sig kalcium oxå, som är bra för viktminskingen.

• Vickan7

Jag tänkte också lägga till 4 points för juldagarna. Och man kan spara tilläggspointsen om man vill. Det tipsade min konsulent om.

• Vickan7

Hej på er!
    För mig har det varit trögt med viktminskingen de senaste 2 veckorna, men nu har jag gått ner 6 hg över helgen, trots 60-årskala och en helg hos svärmor. :o)

Nu börjar pointssparande inför julafton. Vad äter ni för goda och pointsfattiga middagar? Andra tips?

Jag har just ätit klyftpotatis och stekt kycklingfilé, bara 5 points och man blir jättemätt!
    Jag häller 2 tsk olja på bakplåtspapper och så kokar jag potatisklyftorna i 5 min innan jag sätter in dem i ugnen. Jag räknar med att jag får i mig i tsk olja, eftersom en hel del fastnar på pappret.

• Vickan7

Dagens tips! :o)
    Tacopytt 5 points
    Små tärnade potatisbitar, koka 5 min,
    90 gram nötfärs 10%
    skivad morot
    hackad gul lök
    ev brytbönor
    tacokrydda, salt

Dip 0,5 points:
    45 gram lättkesella
    dip mix
    lite vatten tills lagom konsistens

Jag vill gärna ha tips av er! Vad lagar ni för god mat?

• Vickan7

Underbar 050312:Tack för tipset! Jättebra!
    Gubben blev visst inte riktigt den jag ville i förra inlägget...

• Vickan7

Är det någon som vet hur många points det är i knäck?

Kan man göra knäck på mellangrädde och/ eller lättmargarin?

Svar på tråden VV-nu tillbax.