VV-nu tillbax.
VV tidigare spalt är stängd,
och eftersom jag är ny VV och skulle gärna ha någonstans där jag får skriva/ta kontakt med andra om peppning, mat, tips.... ja allt.
Vi hörs :)
VV tidigare spalt är stängd,
och eftersom jag är ny VV och skulle gärna ha någonstans där jag får skriva/ta kontakt med andra om peppning, mat, tips.... ja allt.
Vi hörs :)
Hej Och VÄLKOMMNA!
Vad kul med lite nya med i gänget :)
Jag har också gjort som du malin81, jag äter mindre på veckorna för att inte överstiga under helgerna, spec. nu när man är på julmarknader, köper varmdrycker osv :)
Ang. jul, mellandagarna och nyår :)
Jag har kollat upp det där med dagarna *hiihhiii* Det är så bra för 20-26dec. är en vecka och sedan är nyår på nästa vecka (ja, vv börjar ju alltid "sparandet" varje ny vecka) det betyder att 20-23 kan man spara in några points ;)
sen kan man ju ränna på mellandagsrea osv "för att röra på sig" *hahaaa*
ja då äter man ju inte heller innan man e hemma om man inte tar en kaffe på stan, och tar någon frukt el något för blodsockrets skull. Då har man igen på nyår extra p. har jag räknat ut
Fast jag satsar på en dag på mellandagarna istället för då fyller jag år och vi ska på kryssning (men vi brukar springa runt på stan många timmar ja... kanske kl.10-16, det blir ju ca 4h, och gå av dessa är ju minimum en timme).
Nyår ska vi bara vara hemma och mysa....(då kan man äta grön-sallader=0, potatis=2, grillade kycklingfile=2, och vv godis(3p/påse eller kexen...), popcorn (ca 4p/påse), knäckebröd(=0,5p/st), 0-p. glögg/julmust (=ca 13p) och då har man fortf kvar points att bränna.)
Bra va!!!
Jag har fortf inte varit på vågen, jag är rädd för att jag blir fixerad av kg:n men nu är jag tillbax i mina kläder och är nöjd (utom en bilring/bulle-mer över naveln, som jag inte haft).
Men vv ger jag inte bort, det är enda som håller koll på mig :)
Jag hoppas det går lika bra för er och visst är det härligt med juletid
Vi hörs!
Julen ja... jag har som målsättning att hålla vikten under jul/nyår.
Men en fråga, för att hålla vikten lägger man ju 4 p per dag, kan jag då äta upp alla mina dagliga 19 p och sen spara dessa 4 extra per dag?
Det låter ju rimligt att man kan göra det, men man borde ju även då gå upp då man kan äta så otroligt många då under en dag eller två (med bonus inräknat)
Jag tänkte också lägga till 4 points för juldagarna. Och man kan spara tilläggspointsen om man vill. Det tipsade min konsulent om.
Kanon! då ska jag också göra så!!
Hej igen!!
Nu i helgen ska jag ned till Småland, till svärföräldrarna och på söndag ska vi på julbord. Jag är lite orolig, det är ju lätt att man äter mer än vad men egentligen vill ha eftersom det finns där. Så är det i alla fall för mig, när det finns så äter jag! Det har jag som vv-are löst så att jag inte har godis m.m. hemma om det inte är något speciellt. Men jag har sparat points hela veckan så jag hoppas att det blir ett positivt resultat på vägen nästa vecka ändå!
Kram!
Nu är jag hemma igen! Jag överlevde julbordet, det var faktiskt inte så farligt som jag trodde, jag hade tänkt innan ungefär vad jag skulle äta och räknade på det, sedan blev det lite till men hela notan landade på 22 points, vilket jag tyckte var bra, har sparat hela veckan plus att jag blev så mätt att min "middag" senare på kvällen beståd av fruktsallad! Jag är glad! Ska på vv på onsdag, får se vad vågen säger.
Tjoho!!
Var o vägde mig på lunchen!
min viktkurva hitills:
start 73,7
v1 -2,3
v2 -0,2
v3 +1,0 (det var väntat efter lite mkt svull *s*)
v4 -1,8
Vågen visar nu -4.7 kg mindre, känns kanon!
O jag som började komma in i banor som "nu klarar jag av detta själv, kan ju snabbt räkna pointsen i huvvet, men behöver inte följa till punkt o pricka"
nä nä nu ska jag hela vägen in i mål!
9 kg kvar o 3 kg till 10%
kram på er alla som kämpar!!
malin81:
Duktigt av dig!
det kommer säkert gå jättebra, o ska du väga dig på onsdag har säkert en del mat "hunnit ur systemet"
kram
Ja ni e duktiga :)
Jag har fr om söndags börjat med m.cykel och idag blev jag så uppåt så jag har beslutat att de här veckorna innan hemresa ger jag en sista spurt och tar till hantlarna igen :)
Får se imorgon vad jag gör men det blir väl m.cykling Xmin (15min-1p)
sen tar jag väl hantlar lite bara jag kör nu med de lätta....
Jag har tagit mått och skrivit upp och gemför nån gång i framtiden
Nä nu ska jag se tillsammans med min älkling, på ett bra program, förklarar imorgon, vad det är.
Kramis
Hejsan,
Här är en glad jag igen :)
Jo först o främst ang programmet, det är ett program där dom har ett x antal (tror det är 24personer totalt) som tävlar i "gör om mig".
Dvs man sänder i varje veckas inslag om 2 pers framgångar/motgångar (dom opererar sig, fixar tänder, träning 3h/dag 3ggr/v., psykologsamtal, 1200kcal-diet...osv).
Under 3månader bor dom i ett hus tillsammans och har inga speglar...
I slutet av programet så får dom se sig själva iordningfixade samt träffa fam/vänner, en av dem går vidare t final (man går vidare om man presterat, utvecklats...osv)
Intressant att kolla, men jag skulle då aldrig själv vilja gå igenom operationer... tack och lov är jag nöjd med mitt ansikte
Ja annars har jag som sagt satt igång med min sista spurt innan hemresa t sv.
Jag har varit väldigt duktig om man får säga det själv.
Jag var skeptisk i morse och kände mig svullen (har sina mån.gång) och neråt och mätte mig redan första gången...
..Kan man tro på det eller?
Jag har redan fått ner magen 1,5cm och på låret var det fr 0-1cm lika så vaderna
Och jag har varit väldigt noga med mätning och skrivit upp exakta ställen.
Så glad och lycklig satte jag mig på m.cykeln och trampade även om jag var trött :)
Hur går det för er???