VV-nu tillbax.
Inne på min tredje VV-vecka och har gått ner -2,5 kg så jag är nöjd!
har slutat räkna gångerna jag börjat, men nu ska jag hela vägen in i mål!
Inne på min tredje VV-vecka och har gått ner -2,5 kg så jag är nöjd!
har slutat räkna gångerna jag börjat, men nu ska jag hela vägen in i mål!
mrs. hur går det för dig?
Jag känner mig jättenöjd, var o vägde mig igår o har nu gått ner 3.9 kg på tre veckor!
Hopaps min motivationen håller i sig när det sen blir tufft o jag möter motgångar, för dom dagarna kommer ju defenitivt!
Vad har du för mål med VV?
Jag ska gå ner 14 kg totalt, från 74 till 60 hade jag tänkt.
Julen har jag tänkt hålla vikten, funderar seriöst på att hoppa över godis etc för börjar jag äta det kan jag inte sluta o då är det kört
I övrig kommer jag äta lagom av allt o träna extra den veckan.
Vore kul om man kunde peppa varandra!
kram
Förresten så vill jag tipsa om mötesplatsen på VV:s hemsida, där får man jättemycket pepp + råd och tips av andra medlemmar!
mrs
Tack för det, det känns kanon i kroppen på bara 4 kilo!
Mätt mig har jag gjort o där är det också minus överallt *s*
Mina mål är liknande dina, kunna efter min viktminsking hitta en balans o veta hur mkt jag kan äta utan att gå upp i vikt.
Julen har jag planerat så att jag tror jag kommer avstå godiset helt och koncentrera mig på maten. Tex lax, sill, gröt *mums* potatis etc. rödbetssallad o jansson gillar jag inte o det är ju tur! annars kommer jag tänka på att träna/röra mig extra mkt den veckan.
jag har som rekommenderat 19 points om dagen (har ett stillasittande jobb) och är 162 cm lång, och ser till att äta upp mina dagliga då jag på en vecka tränar ungefär 2 ggr styrketräning, ett spinnpass, ett box + 1-2 löppass på 30 minuter vardera.
till det kommer oftast en promenad på ca 20-30 min om dagen.
därför känns det viktigt att äta mat för mina dagliga och unna mig "det extra" för bonus pointsen.
Om jag har tokätit nån dag kan jag även korrigera en lunch eller middag dagen efter med en Nutrilett-bar (4 points o alla ämnen du behöver) och låta bli att spara eller äta upp de som blir över.
I övrigt tänker jag mkt på att inte gå hungrig, det är då jag brukar äta för mkt.
kram på dig!
Halloj!
Förra helgen blev det lite väl mkt, och det visade sig självklart på vågen, +1 kg.
Fast jag visste om det så det är bara att gå tillbaka till goda vanor dagen efter.
Som min konsulent säger: "Man går inte alltid till sängs som en viktväktare, men man vaknar alltid som en"
Bra sagt tycker jag!!
Jag gjorde en supergod potatissallad här i veckan, kokade potatis, blandade sen i potatisbitarna med 1 burk minifraiche, röd lök, äpple, paprika o lite svartpeppar.
Till detta åt jag tre skivor rostbiff och hela måltiden kostar då 6.5 p
Annars älskar jag lax och brukar ha lax i folie i ugn med tex cayennepeppar, paprikapulver och citronpeppar. Till det gör jag en Blå band Hollandaise (utan matfett) och pressad potatis.
MUMS!
malin81
Hej!
Jag tränar rätt så mycket och har försökt spara points de dagar som jag inte tränar, men jag blir så hungrig då och då är risken överhängande att massa saker stoppas i munnen och jag äter för mycket tyvärr...
Så jag äter mina dagliga 19 p varje dag och sen har jag mina bonus till fest.
Kan kännas lite lite med festbonus, tex blir det ju "bara" 25 p fredag och 25 p lördag, men men.
Julen ja... jag har som målsättning att hålla vikten under jul/nyår.
Men en fråga, för att hålla vikten lägger man ju 4 p per dag, kan jag då äta upp alla mina dagliga 19 p och sen spara dessa 4 extra per dag?
Det låter ju rimligt att man kan göra det, men man borde ju även då gå upp då man kan äta så otroligt många då under en dag eller två (med bonus inräknat)
Kanon! då ska jag också göra så!!
Tjoho!!
Var o vägde mig på lunchen!
min viktkurva hitills:
start 73,7
v1 -2,3
v2 -0,2
v3 +1,0 (det var väntat efter lite mkt svull *s*)
v4 -1,8
Vågen visar nu -4.7 kg mindre, känns kanon!
O jag som började komma in i banor som "nu klarar jag av detta själv, kan ju snabbt räkna pointsen i huvvet, men behöver inte följa till punkt o pricka"
nä nä nu ska jag hela vägen in i mål!
9 kg kvar o 3 kg till 10%
kram på er alla som kämpar!!
malin81:
Duktigt av dig!
det kommer säkert gå jättebra, o ska du väga dig på onsdag har säkert en del mat "hunnit ur systemet"
kram